Tema, dag 25; en första

Finns mycket man kan skriva under just det här temat men väljer ett urval av de jag först kommer att tänka på här då.

* Första gången jag var så pass gammal att jag fick sitta barnvakt helt själv (innan dess fick jag nöja mig med att hänga på min syster) glömmer jag inte då jag alltid älskat allt vad ungar heter. Kommer dock inte riktigt ihåg hur gammal jag var men lär väl varit i 14 års åldern eller nåt skulle jag tro.

* Första "riktiga" pojkvännen glömmer man ju aldrig. Jag hade ett relativt seriöst förhållande med en klasskompis när jag var 13 år, jag flyttade sen men vi fortsatte att va tillsammans ett bra tag trots avståndet vi fick.

* Första "vuxna" förhållandet blev med den kille jag sen förlovade mig med och blev sambo med, var 18 när vi blev ihop, 19 när vi förlovade oss och flyttade ihop. Vi var sen tillsammans i typ 5 år.

*  Första gången jag höll mitt förstfödda syskonbarn i famnen var speciellt då detta ju är ett helt fantastiskt liv som tätt blir en i sin familj. Jag har efter det fått 2 till så är idag både faster och moster, nåt jag verkligen trivs som och njuter av!

* Första
kärleken och även första djuret har jag tidigare skrivit om här, det är ju också såna grejer man minns.

Jag hade kunnat skriva ännu fler exempel men nöjer mig med dessa. Sen finns det ju också endel "första" som man minns men som inte är lika roliga att minnas.

* Första gången jag fick känna av hur det var att förlora en nära var när min käre morfar gick bort, min mormor gick bort först men då var jag bara liten så minns inte det direkt. Däremot minns jag hur ont det gjorde när jag fick reda på att min morfar lämnat detta livet för att vara uppe i himlen istället. Jag var 9 år gammal då och morfar och jag var verkligen ett bra team så det tog jag hårt.

* Första gången jag var på begravning(var aldrig på morfars då jag blev sjuk, skulle gått annars då jag envisades med att jag verkligen ville) var när vi förlorade min systers sambo och älskade pojkvän. Jag var 18 år gammal och Ola var bara 22 den dagen han gick bort så det var tufft och ännu svårare då han ju var alltför ung.

* Första gången det verkligen gick upp för mig att ett he**ete utan dess like med HONOM bara var början. Det var när jag hade gjort första polisanmälan 2008.

* Första gånge jag fick erfara vad det betydde att vara riktigt sjuk och känna att hela kroppne bara rasar ihop var jag 16 år. Det var då jag gjorde den där operationen som sen förstörde min kropp och mitt liv.

Ja, det finns ju en massa man kan skriva här som sagt men detta var lite exempel i alla fall.
/Cornelia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0