Helg!

Min helg började igårmorse då "Socialt företagande" kursen var inställd, så även i torsdags men då tog vi som grupp saken i egna händer och träffades hemma hos Terèse där vi hade hemstudier, massa kul att diskutera :)
Och så skulle vi då vara hemma igår, jag tog en sovmorgon vilket jag var i stort behov av. har sovit uruselt hela veckan.
Men när jag sen satt och åt frukost ringde Marcus mig, en från kursen, då hade han fått reda på att ist för vår vanliga ledare (som blivit sjuk, därav den inställda kursen) så hade de ordnat en annan ledare som nu satt och väntade på oss inne på skolan...Klockan var då tjugo över nio, vi skulle börja kl nio men vi hade ju fått fram att det var inställt...Ja, jösses alltdå, vi åkte inte in för inte kan vi liksom börja stå på "stand by". Nej, vi protesterade och stannade hemma som planerat.
Så min dag ägnade jag ist åt att vara ute hela förmiddagen, sen kom regnet så jag hade tur där.
 
Och igårkväll blev jag bjuden på middag hos lillasyster, de hade ordnat hemmagjord potatisallad och grillspett, sallad, bröd...Ja, en supergod middag med andra ord och man fick lite sommarkänsla där i allt höstregn.
Inte nog med att jag fick mat, fick också massa fina pysselsaker de hade beställt åt mig. Stämplar i mängder, fina änglar och "puttinuttiga" barn m.fl. Fina papper osv...Ja, lite av varje. Blev superglad!
Vi satt och spelade lite kort och fastän jag förlorade hade vi en jättetrevlig kväll.
 
Idag var det sen dax för en liten loppisrunda, hittade bara en film men iaf :)
Tog sen ett trevligt besök hos fina Lena och Rolf, två helt underbara människor, de är bara så härliga <3
Jag var också inom hos min "tantkompis" Judith, en söt liten tant jag träffade på en loppis och som jag sen kom att prata med ang Danielle Steel böcker. Hon är lika tossig i dem som jag och jag hade endel dubletter hon köpte. Jag fick sen hennes lista på de hon saknar och har sen ett par ggr tagit kontakt med henne för att jag hittat till henne.
Hon blir så hemskt tacksam och då jag är ute en hel del och också köper på nätet har jag ju lättare för att komma över några än hon. Kul när man kan hjälpa nån sådär :)
Och som de flesta gamla människor är hon väldigt pratsjuk för jösses, kunde nog stått kvar där flera timmar :P
Nästa gång får jag nog ta mig tid att ta lite fika där.
 
Ja, hela dagen gick fort och sen har jag bara varit hemma och tagit det lugnt.
Vilket jag nu ska fortsätta med!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0