Världens bästa pappi

Idag är det då fars dag, en dag som egentligen är handlarnas dag men faktum är att det ju är en dag då man verkligen ska uppskatta sin far. Detta är nåt man givetvis ska göra alla dagar om året, jag gör mitt bästa för det iaf.
Men då en dag som denna så är det ju bara pappa som ska vara i fokus.
Min pappa är helt klart världens bästa pappa, jag är så enormt glad och tacksam för honom.
Han är alltid den där lugna, trygga, stadiga klippan man har bakom sig. Han finns alltid för mig och mina syskon. Han är BÄST! <3
Jag älskar dej pappa, nu och för alltid <3<3
 
Jag kan räkna upp alltför många i min närhet som faktiskt har en dålig relation till sin pappa (min pappa hade ju inte den pappa som han själv är) och kan bara lida med dem för ens föräldrar ska ju va de där man alltid kan räkna med. Som mina.
Jag har en nära vän som brukar tala om för mig att hon önskar hon hade haft mina föräldrar och för ett tag sen fick jag reda på hur hennes barndom egentligen varit, jag trodde knappt mina öron. Men förstår varför hon alltid ville vi skulle va hemma hos mig i våran ungdom, och förstår varför hon alltid tyckt så hemskt mycket om just min pappa, ja mamma också såklart men just hennes pappa har varit svår mot henne. Jag kan fortfarande känna dåligt samvete över att jag faktiskt borde förstått och märkt det hela men inte gjorde jag det.
Jaja, där är bara ett exempel på att jag idag verkligen ska uppskatta det jag har.
 
Kom visst in på lite jobbiga saker här men detta om henne är nåt jag ofta numera har i bakhuvudet.
Det är också ett antal på kursen som haft enormt jobbiga relationer med just sin pappa så eftersom vi pratat mycket om det är jag verkligen ännu mera glad över min. Ja, ni förstår min poäng här :)
 
Och som jag brukar säga, jag hade verkligen inte suttit där jag sitter idag utan min pappa och min mamma<3<3
 
Jag fixade frukost till de bästa imorse och senare blir det uppvaktning med tårta och paket, väntar till mina syskon kommer. Tyvärr kan ju inte storayster komma hem så hela familjen blir inte samlad idag ,men till jul :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0