KRIS, syobesök, alla helgona

Idag åkte vi till Bräkne Hoby, med kursen Socialt företagande.
Vi var på folkhögskolan där och träffade två män från KRIS, kriminellas revanch i samhället. De var jättetrevliga att sitta och prata med och så spelade vi ett väldigt givande spel. Vi skulle slå med tärningar och ta kort därefter, kort med frågor på som då var och en skulle besvara, kunde t.ex va; "Nämn tre avgörande val du gjort i ditt liv, berätta"...osv. Jätteintressant och man fick verkligen tänka till på endel.
Ja, det var en givande och trevlig dag :)
 
Igår var det en hemmadag från kursen, vårt egna beslut faktiskt då vi allihopa (är bara 4 kvar på Soc företagande) var helt slutkörda och allmänt hängiga.
Så jag var hemma och bara slappade fram till eftermiddagen då jag skulle träffa en syo. Alltid bra att bolla lite tankar med en sån. Jag är inne på en omvårdnadsutbildning, bli undersköterska och sen inrikta mig på barn.
Det finns flera olika skolor relativt nära men kruxet är att det hänger i luften, min aktivitetsersättning från FK går ut vid årsskiftet, jag har ansökt om ny men blir det inte godkänt vet jag inte alls hur det blir med skola och allt.
Så nu ska jag jobba på att jaga dem på FK för att få ett beslut fortare, inte lätt att ansöka till en utbildning om jag inte ens har nån försörjning. CSN går ju knappt att ha o göra med och absolut inte i mitt fall då jag inte kan säg hur mycket eller hur länge jag kan orka.
Så min förhoppning är att det blir förlängt, att jag kan börja en utbildning, fullfölja den och på så vis komma mitt stora mål ett steg nämre.
 
Då är det alla helgonahelgen nu, en helg då man såklart tänker extra mycket på alla de man har förlorat. Jag kan bara konstatera att jag har många fina skyddsänglar bakom mig <3
Imorgon ska det bli middag inne hos Christian, hans mamma, mina föräldrar, Maria och Anton ska dit. Trevligt :)
 
Ja, det var en uppdatering ifrån mig.
Ha en fin helg!


 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0