Nackdelar med det underbara vädret

Lika soligt och skönt ute idag, älskar ju den där stora gula saken! :)
Jag får väl dock va lite försiktig med att ha örat i solen, trodde min dr ifrån Karlskrona skulle ha ringt men inte än iaf, vet ju inte hur länge jag bör ha det omlagt osv...Nu har jag det fritt rätt mycket och det känns bra. Slänger dock på ett plåster om jag ska va ute och greja.
Annars blir det som sagt bättre och bättre men då jag också dragit på mig en rejäl förkylning kan jag konstatera att det var ett bra beslut av mig att inte resa iväg för varje gång jag nyser håller mitt huvud på att spricka, shit vad det gör ont i öronen då. Är väl för att jag helt enkelt inte kan tryckutjämna.

Idag vaknade jag redan vid sex tiden och då av migrän som låg på lur, steg upp och åt och tog huvudvärkstabl men utan resultat så sen fick jag ta ett migränspray och krypa ner igen. Sov ett par timmar till och sen känns det bra nu igen, bortsett från den där tunga känslan man har efteråt.

Tog tag i en räfsa och skulle ut för att ta ett tag i trädgården, vi har ju stor yta så lite av ett evighetsprojekt :P
Men så surrade det plötsligt ett flertal getingar runt mig så släppte allt jag hade och sparng in. Jag vet att man bör va stilla när det är getingar kring en men jag klarar bara inte det då jag ju vet hur lätt en geting kan slå omkull hela mig så jag ligger där och flämtar efter luft. Misstänker att det kanske är ett bo här nånstans så nu ska jag nog hålla mig inne tills nån kollat upp det hela.
Det är det värsta med denna tidern, de där getingarna för som jag hatar dem och är livrädd för dem!
Ja, är det inte getingar som vill ta kål på mig är det fästingar som vill göra mig sjuk...Har redan nu plockat jätte många på mina katter så jag bör nog pallra mig av och ta det där vaccinet nästa gång det ges tillfälle.Tänk ändå om den sprutan hade gjort att man fick färre bett eller ett skydd mot borrelia, det hjälper bara emot TBE, snäppet värre än Borrelia. Men då det ökade drastiskt i just Blekinge förra året tycker de flesta att jag ska ta den.
Ja, dessa kräk drar ner det sköna i denna årstiden endel men å andra sidan kan man ju bara gilla läget och hoppas på det bästa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0