Evigt springande

Mitt mående är då inte på topp just nu och jag får koppla på reservbatteriet för att orka vara människa.
Jag var som sagt hos min häxa i torsdags och som väntat blev det sedan en rätt hård kväll, värken var grym och jag svimmade av i ett...Som vanligt kan man säg!
I fredags var jag sen inte ett dugg bättre utan tvärtom och det har sen hållt i sig, min mage är inget skoj alls och mitt ben bråkar som bara den då jag haltar rätt bra till o från. Detta var väl oxå rätt väntat då hon redan i torsdags sa att jag skulle behöva en tid till så ska dit imorgon igen.

Trots detta fick jag en trevlig helg, Christian blir 35 år imorgon och detta firade vi igår. Hans släkt var där på em och då var även jag bjuden och sen igårkväll kom det kompisar till oss båda så vi fick en lyckad kväll, nyktert för min del pga alla mediciner och mitt mående men hade lika kul för det.
Tack Christian! :)

Dock är jag helt slut idag men iaf.
Imorgon ska jag iväg för att ta de där proverna de ville ha ifrån Karlskrona och enl remisserna jag fick hem i fredags är det bl.a ett boreliaprov som ska tas, det har de tagit en gång innan så kan det vara det de har funderingar på nu då?!
Sen har det blivit klart att jag ska få järninjektioner för mitt hb fortsätter att sjunka så ska ta en sån imorgon oxå, jag får tydligen hämta ut järnet själv och sen får jag till VC då de måste ges av en sköterska och detta ska jag ta 2 ggr i veckan, vet inte hur länge men jag hoppas de verkar lite snabbt och lätt för jag är rätt så påverkad av den här blodbristen nu alltså. Huvudvärk har jag konstant och trött är jag och sen blir jag så lätt yr. Antar att en hel del av detta beror på det iaf.

Jag tycker jag inte gör annat än springer till läkarna och tar prover nu alltså, är ett i ett och jag som älskar allt vad sjukvården heter (OR NOT)!!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker så synd om dig, nu får det räcka ! Du måste få må bra vännen :S

Jag förstår att du inte gillar sjukvården så ofta som du måste gå dit . Borrelia kan ju vara riktigt klurigt..det visar sig inte så gärna har jag hört..å så kan det visa sig på en miljon olika sätt..

Jag vet ju hur det är med järnbrist..fy!! Har aldrig mått så dåligt tror jag, å tröttheten är ju förlamande..likaså orken. ALLT var ju jobbigt o andfådd för minsta lilla blev man. Nej nu måste de hitta vad som är fel så du får bli människa igen !

Hoppas järninjektionerna gör susen, även om jag förstår att det känns drygt att behöva åka till VC så ofta så kan det ju vara värt det.

Trevligt att du fått lite festligheter iaf :)

Kramar

2012-01-23 @ 12:55:54
URL: http://vimsmaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0