Läslus

Jag har så länge jag minns alltid gillat att läsa och jag brukar säg att mina böcker blev min räddning när jag hamnade på sjukan då för alla år sen, för vad kunde man annat göra än läsa där?
Det är ett himla bra tidsfördriv och jag har jämt en bok på G.
Jag har dille på Danielle Steel men läser mycket annat oxå, fast hennes "måste" jag bara ha och jag har snart alla hennes, vilket vill säga si sådär 50- 60 eller nåt nu. Hon skriver dock nytt typ hela tiden så hinner aldrig ikapp :P
Många som tänker "tantsnusk" när man säger henne, vet egentligen inte varför. Visst innehåller de "snusk" men romantik enl mig och människoöden som händer i verkligheten, kärlek, intriger, tragedier osv...Blandat och bra!
 
När jag då läser blir jag sådär riktigt inne i boken så när jag sen läst ut den känns det tomt, sjukt tänker säkert endel nu men jag lever mig liksom in så hemskt och blir helt uppslukad så läser oftast rätt snabbt också.
Ja, jag är och har alltid varit en äkta läslus och tackar min lyckliga stjärna för det för just nu är de där böckerna högst aktuella igen. Ska ju inte gå så mycket just nu och då det blir jobbigare med skolan nu har jag vilat mycket i helgen, suttit i solen med just en bok :)
 
Nu är min sensta utläst så får hugga in på en ny. För att ha en på gång hela tiden är just min grej som sagt.
Har på sistone kommit över bra och billiga böcker på loppisar, hittade t.ex "Kärleksbrev" den som sen blev en underbart fint film med bl.a Kevin Costner, filmen såg jag på bio och föll handlöst för den, boken har jag inte läst förrens nu för ett tag sen, men den var lika bra den då!
Alltid kul att jämföra filmerna och böckerna, detta har dock gjort att jag nu bara måste få tag i filmen också för vill se den helst igår nu!

 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Välkommen att kika in på min bokblogg :)

http://maritha.blogg.se/bokalskaren

2012-08-13 @ 08:27:48
URL: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0