Jag hoppar på

Vart tar dagarna vägen egentligen? Snart är denna veckan slut ju, inte klokt.
Jag hoppar på med kryckorna, foten blir bättre sakta men säkert, är värre med mina handleder och fingrar, jösses vad de är avdomnade och gör inget annat än skorrar i dem. Frestar hårt och de var ju inte dem bästa redan innan foten skadades så. Men bara att gilla läget eller nåt :P
Ledarna på valjeviken är utbildade sjuksköterska resp sjukgymnast så de har erbjudit sig att hjälpa mig i form av rullstol t.ex...Kommer inte på fråga! Blir ju en hel del gående där inne och långa korridorer men det här är ju bara tillfälligt så jag ska nog klara mig, är hemskt van vid att hoppa på kryckor. Ja kanske just därför mina händer är som dem är, till viss del iaf.
Jag klarar ju ändå av att hänga med på kursen så det är helt ok trots allt.
 
Igår kom min fina kompis Kristian ner till oss här i Blekinge, Då han ju bor i Örebro är det inte så ofta han är här men nu ska han vara här till tisdag, så kul så!
Han bor hos våra gemensamma kompisar, de har semester båda två så passar bra och jag hänger med dem en hel del när jag slutat för dagen så idag åkte jag dit efter kursen och kom hem nyss typ.
Igår var jag ju ledig så då blev det nästan en heldag tillsammans alla fyra, trevligt.
 
Så när jag tänker efter är det egentligen inget konstigt att dagarna går så fort för tiden gör ju det när man har kul.
Och kul har jag på kursen hela dagen och sen då med fina kompisar, ja livet leker :)
 

Kommentarer
Postat av: Terese

Åh har inte orkat hålla mig uppdaterad på bloggar, men nu har jag läst ikapp lite. Otur att du har fått spricka i foten, hoppas verkligen att det blir bättre snart så du slipper kryckorna. Kryckorna tar ju som sagt hårt på andra kroppsdelar istället.

Kul med lite besök, hoppas ni får det fortsatt trevligt tillsammans!

Kramar

2012-08-17 @ 09:37:57
URL: http://teresedenrara.blogg.se
Postat av: Linda

Tack för dina gulliga kommentarer..hihi visst såg jag arg ut på kortet!! Men handlar nog om att jag är mer koncentrerad när jag ska ta bilden ;) söt är du iaf!
Blir så glad när jag läser att du skriver att "livet leker" Det är väl du värd att få känna!! Skönt att foten börjar bli bättre..vad gör ni nu på kursen? Har du fått tag i praktikplats? Vi ska med börja ta tag i det nu på utb jag går, v 38-41 ska vi ut på apu. Men där fixar lärarna, vi får komma med önskemål om vart vi vill va!
Ha nu en fortsatt fin dag!

2012-08-17 @ 12:39:13
URL: http://vimsmaja.blogg.se
Postat av: Linda

Badkruka då'da!?? ;)
Men med foten är det nog inte så bra o bada, inte du iallafall..med din otur :(
Första terminen nu är det inom äldrevården som gäller, men det spelar ingen roll för mig om det blir äldreboende, hemtjänst eller demensboende..jag skrev upp de ställen jag jobbat på tidigare, så de inte väljer dessa. Vore ju kul o se nå annat;) men jag ser mest fram emot nästa termin när det är sjukhus som gäller!! Där vill jag jobba sen.
nu ska jag sussa! Natti <3 kram

2012-08-17 @ 22:18:28
URL: http://Vimsmajan.blogg.se
Postat av: Linda

Ja Red va en riktig bjässe!!
Jag tror faktiskt det är en tupp bland kycklingarna, den
låter inte som de andra ;) å har större kam och
är större överhuvudtaget.
Ja vi hittade skor till gympan.. sen köpte jag några
tunikor men sviiindyra!!
Allt bra med dig ? Hur går det med foten?
Kramar

2012-08-20 @ 21:58:32
URL: http://Vimsmajan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0