Stränga order

Idag fick jag ge med mig och ringa sjukhuset och då pga min mage. Den bråkar ännu med mig och efter skogspromenaden i lördags har det blivit värre och sen hållt i sig. Det blöder igen och ont har jag så var nog bara tillfälligt jag kunde dra ner på värktabl.
Pratade med en bra sjuksköterska på gyn i Karlskrona och hon sa det är självklart jag lär in igen så de får göra nytt ultraljud för att se hur mycket av vätskan som är kvar, antagligen kan det inte komma ut av sig själv...Men så är det då det där med hur bra våran sjukvård är, kan som jag sagt innan inte få nån akuttid på mitt hemmasjukhus så isåfall får jag åka tio mil enkel resa och det är drygt och allmänt jobbigt, särskilt när jag inte bara själv kan ta o köra dit.
Hon skulle ringa mitt sjukhus för att fixa en tid och säga att de får prioritera mig och sen ringa mig igen ang tiden.
Och så berättade hon att det blir värre när jag går och rör mig för mycket för i och med vätskan så trycker det hela tiden på så fort jag rör mig, sitter upp för länge osv...Med andra ord skulle jag ligga mycket, ligga mer än vara uppe på en dag, fortsätta med dubbel dos av vätskedrivande, mina värktabl och vila, vila och vila lite till. Shit vad drygt säger jag då bara, jag blir ju lätt rastlös och har svårt för att bara ligga sådär, vill hålla igång lite och allra helst ut för att promenixa och få frisk luft. Men detta var viktigt att följa så får ju göra mitt bästa för på så vis kommer det kanske ut till slut, i värsta fall får de ju ta ut det genom en mindre op eller skrapning då då.
Med det i bakhuvudet ska jag verkligen göra mitt bästa!
Hon ringde sen tillbaka i eftermiddags och sa att jag fått en tid i Karlshamn den 15, alltså om tio dagar!? Och det är då en sk akuttid, illa!
Men jag klarar nog mig till dess, om inte är det då bara till att åka akut som hon sa åt mig.
Får hålla tummen och hoppas det löser sig till slut av sig självt!




Kommentarer
Postat av: Terese

Usch och fy. Hoppas verkligen att det blir bättre snart och att du får komma in igen. För nåt galet verkar det ju vara! När man måste vila så är det jättejobbigt, man blir verkligen rastlös och när man inte får vila så är det jobbigt också ;-)



Angående artikeln i söndagsbilagan, så fick jag läsa texten idag. Blev supernervös nu för hur det kommer bli, men texten blev bra tycker jag. Skickade tillbaka en fråga om hon visste när det kommer ut men har inte fått svar än.



Hmmm, känns som du har frågat något mer? Men du får fråga igen isåfall! :-)



Kram på dig

2011-09-06 @ 15:19:31
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0