Fiskeflopp, benbråk och barnvakt

I Tisdags var jag och Christian ute på sjön för att sätta garn, jag älskar havet och då jag ju faktiskt är en fiskartös så är även allt med fiske kul för mig :)
Sen drog vi då oss ut tidigt igårmorse för att hämta storfångsten (trodde vi) men blev lite av en flopp då vi enbart fick två fiskar, en flundra och en torsk. Vi som ville ha hela garnen fulla men nåt gott i det var ju att det inte blev nåt skit i dem heller direkt. Och bättre än inget helt klart, flundran klippte vi sen till lunch igår, rökte den och vad gott det är!
Och torsken var relativt stor så blir till en middag en annan gång :)
Det är så härligt att ut på havet sådär, den luften alltså och särskilt sådär tidigt på dagen som igår, åkte vid sjutiden och bara njöt när solen gick upp mer o mer, lite kaffe o fika på det och ja...balsam för själen med andra ord!
Och storfångsten väntar på oss tills nästa gång ju :P

Det mindre roliga i det där fisket var att jag fick krångel med mitt ben där ute vid bryggan.
När jag då för länge sen kunde resa mig ur rullstolen och gå igen så blev det ofta att knät liksom kuggade över, underbenet låste sig och fick mer värk i samband med det. Kunde komma lite hur som helst men särskilt när jag ansträngt det mycket. Detta har sen blivit bättre o bättre och nu är det evigheter sen sist men så blev det så här igår då då. Bara small till och genast så svullnade knät mycket och så kom det där haltandet jag hatar, kan knappt gå på det idag.
Eftersom jag hela tiden har värk och en relativt stor nedsatthet i det benet behövs det heller inte så värst mycket för att jag ska halta och gå sämre. Och detta är en rätt stor smäll då det som sagt blir hemskt svullet, stumt och sådär.
Har det iaf lindat nu och om jag nu inte anstränger det så mycket så ska det rätta till sig så som det brukar.
Fick ta en extra värktabl igår men än idag har det iaf räckt med den vanliga dosen jag numera har för min mage.

Jag är kvar hos Christian men planerna vi hade för idag gick om intet då han blev inringd till extrajobb, annars var det idag hans lediga dag.
Jag är då här för att passa hans "barn", Nellie och den lille kisungen och ja, de andra kisarna oxå klart men de klarar ju sig själva.
Han ska bara jobba till ett men började tidigt så blev en tidig dag även för mig och ungarna för varken jag eller den lille kisen kunde somna om när Christian gav sig av så vi gick upp.

Och sen blir det mer barnpassande för mig i helgen då jag ska ta hand om Marias "barn", katter där med :)
Mamma, pappa, Maria och hennes kille åker ikväll upp till Sandviken och Martina och hennes familj, min storasyster alltså.
Jag får va hemma och sköta alla djur, för mina katter behöver ju oxå passning, Bamse ska på lite semester han med så han är inte hemma men för mig blir det då att växla mellan mitt hem och Marias och sällskapa kisar på alla håll :P
Eftersom jag var där uppe i somras och då oxå rätt länge får jag nöja mig denna gången men hade såklart hemskt gärna åkt med jag oxå! Jobbigt att ha dem sådär långt borta! Saknaden är stor och min pussgurka växer ju så det knakar så man missar då mycket, och ja även Martina växer väl nu då hon ju har en liten en i magen sin :)

Men jag får väl satsa på en annan gång och faktum är att det är evigheter sen mamma o dem var där uppe så självklart är jag glad för deras skull.
Och jag ska nog klara av de uppgifter jag nu har :)

Nu får det bli lite kaffe, men vad drygt det är att dricka det ensam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0