Tuff gårdag

I måndags var jag lite allmänt ur gängorna hela dagen, mitt ben krånglade som bara den (drömde mardrömmar till måndagen så sparkade i knät i väggen så det bara rungade om det, taskig tajming)och min mage strulade oxå mer...Fick nog på kvällen och åkte in till akuten, hade då så grymt ont i min mage och så strålade det riktigt ut i ryggen, ingen magvärk jag direkt kände igen.
Åkte in så jag var på akuten vid halvåtta och fick vänta bra länge på läkaren. Hon sa då att det beror på mina tidigare magbesvär, gamla magsåret som spökar med andra ord.
Kan bara vänta på en gastroskopi och ändra lite mediciner under tiden. Fick en otäck sörja där inne, en slags gel som skulle bedöva magsäcken (ja det bedövade då allt för efter ett tag kände jag inte när jag svalde) och så medicin i form av brustablett som ska hjälpa. Vilket det oxå gjorde, det smakade PYTON men bara efter en stund kändes det bättre.
Under tiden jag låg där fick jag en allergisk reaktion, det var alltså innan medicinerna så hur!?
Prickarna kom, läkaren såg dem och när hon sen kom tillbaka för att kolla om sörjan hjälpt kollade hon magen (där de första utslagen kom) och så hade jag ännu fler och även på övriga kroppen. Så hon konstaterade en allergisk reaktion och jag fick medicin för det oxå. Fattar fortfarande inte det där!?

Jag var hemma igen runt midnatt, mer död än levandes och så även min stackars fina papps som satt där hos mig.
Slocknade rätt fort där sen men vaknade tidigt igen.

Hade en blixtrande huvudvärk, migrän, tog två alvedon och lade mig igen, insåg snabbt att det oxå krävdes ett nässpray då jag började må rejält illa.
Tog det och kräktes sen som en gris. Svimmade av direkt som vanligt när jag spyr och sen fortsatte det så i samma visa hela dagen, ja eller till middag iaf. Från sex på morgonen till tolv tror jag att jag kräktes 10 ggr gott o väl, kul info va? Då åt jag inte så mycket som en brödbit ändå.
Så min dag var GRYM och än en gång kan jag tacka mina föräldrar för så som mamma fick springa för att hjälpa mig. Eftersom jag svimmar är jag då rätt hjälplös, fick inte i mig mediciner eller nånting...Det började iaf rätta till sig sen och igårkväll fick jag behålla mat och sådär.
Det var alltså ingen magsjuka eller så utan måste helt enkelt bero på magkatarr, magsår...vad det nu är jag har.

Fick sen sova hela natten och idag har det rullat på i rätt riktning, jag kräks inte så svimmar heller inte. Min magvärk är rätt illa än men under kontroll.
Nåt gott i gårdagen är att att ligga hela dagen gjorde gott på mitt ben för det är idag betydligt bättre.
Alltid nåt! :)

Ja detta blev visst rätt långt men en uppdatering härifrån iaf :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0