Raclette

I fredags åkte jag in till Christian där jag blev bjuden på nåt jag aldrig testat förut, Raclette.
Det är ju då alltså ett tillagningssätt där man har en stor "grillpanna" på bordet,  och sen har var och en små "pannor".
Sen kan man då ha i princip vad som helst, vi hade marinerade kotletter, ost, ananas och champinjoner m.m.
Till det hade vi sen hemmagjorda potatisklyftor och en kall mangosås.
Det är en sås vi har kört hårt med hela sommaren (supergott till grillat), det är pulver "Exotisk mango" som man ska blanda med creme fraich'e.
Det var jättegott och himla mysigt när man bara sitter sådär i lugn och ro.
Sen att man kan göra precis det man själv vill ha är ju jätte praktiskt.


Jag är fortfarande hos Christian, idag jobbar han så jag är hos Nellie under tiden :)
Jag har med andra ord haft en trevlig och mysig helg!


Kommentarer
Postat av: Linda

Sådär har jag ätit nångång minns ajg, perfekt o lite annorlunda sätt om man har gäster :) Kul grej! Lät riktigt gott du! Vart finns det där mangopulvret? Lät gott! Bland såser ?

Kramar

2011-10-18 @ 09:43:09
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0