Fredagsmys, lördagsklant och söndagsfika

Pizzan som Christian gjorde och bjöd på i fredags var supergod, jag tog t.o.m två portioner, nåt jag annars gör sällan så tror nog han växte lite där :P
"Idol" blev det sen, jag fastnar ju alltid i det där jag men har dock lite negativa synpunkter på det i år...ändå ska jag se det!
Ja som vanligt blev det trevligt ihop med Christian, han är då en toppenvän och vi har jämt lika trevligt ihop :)
Tack för du är en såå fin vän!

Igår skulle vi sen ut på sjön, ja, jag och Christian alltså. Vi tog båten och fiskade efter gäddor inne i viken, var så himla skönt där i eftermiddagssolen men något napp blev det dock inte. Stolt Malin blev det dock då jag faktiskt lärde mig att fiska med ett helt annat spö än mitt, haspelrulle...Har testat lite innan men aldrig tyckt om det, igår gick det riktigt bra och jag kunde impa med ett par riktigt fina kast :)
Sen skulle vi då iland och jag har innan sagt att hans båt är lätt att kliva i och ur, har dock varit nåt kämpgt de sista gångerna pga mitt ben, eftersom jag haltar mycket kan jag inte lita riktigt på det.
Igår hade jag då Christians skor som är si sådär fyra nr för stora, jag hade nämligen bara ett par vita tygskor hos honom.
Skulle sen iland och tog Nellie oxå, brukar gå bra. Igår gjorde det då inte det, jag fatsnade på nåt vis med skon över båtkanten och föll pladask ner på bryggan, Nellie blev skraj och överskattade bryggans bredd så hennes bakdel hamnade i vattnet. Jag drog upp henne med handtaget i hennes flytväst så det var ingen fara så, hon ville nog gärna badat mer då hon är en riktig vattenhund.
Gick tyvärr inte lika bra med mig och mina ben, jag föll på knäna och då även med mitt redan dåliga knä...Jag skrapade upp det friska knät och redan igårkväll var det alldeles blått.
Idag är jag mer blå än vit på mina ben och har då inget riktigt ben att stå på men det i vänstran ger väl sig snart.
Ja, så klantig kan jag va!
(Fick massa fina o goda saker av Christian som plåster på såren, snällt!)

Idag kunde jag knappt stå på mina ben när jag skulle upp ur sängen men ändå.
Har sen laddat för att åka iväg och träffa en gammal skolkompis. Har inte varit i hennes och hennes man (japp nygift är hon oxå) innan så det var jätte trevligt. Vi umgicks mycket under högstadiet och än idag har vi lika lätt till skrattet opch pratet :) Det var enda gången jag fick tillsägelse i skolan, när jag pratade och skrattade för mycket :P
Vi tappade sen tyvärr kontakten när vi slutade högstadiet men så hittade vi varann på FB för nåt år sen och nu ska vi då se till att träffas lite oftare :)
Tack för mumsigt fika och för en skratt/pratfylld em Melissa! :)

Nu blir det en lugn hemmakväll, är rätt slutkörd av alla värktabl jag fortfarande måste äta.
Lite kaffe på detta! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0