Varning för gnälligt inlägg

Visst är det så att endel ska få ha allt att kämpa emot?!
Och sen endel får allt serverat på silverfat och oftast då såna som inte ens har vett att uppskatta det...!
Och ofta är det ju oxå så att det liksom är en hel familj då som ska få allt elände...Det finns bara inga gränser känns det som!
Det är ju inte bara jag i våran familj menar jag :S

Jag lever då i en sån familj(alltså inte den som får allt på silverfat) som ni nog vet vid här laget för jag är väl rätt känd för att ha osis i mycket och sådär.
Allt har ju en förmåga till att bli en ond cirkel och det ena problemet avlöser det andra.
Tänk bara som jag har det nu, åkte in akut för min mage, fick lite hjälp för det (väntar ju ännu på gastron!?) och där fick jag då början till de här utslagen...Allergisk reaktion hette det då, lite tabl för det, tabl som jag blir helt slut av ihop med mina andra tabl...Detta har som jag sen skrivit om bara gått utför. Jag blir galen på allt, utslagen bara kommer och kommer, igår blossade det upp en röd "fläck" på min hand och ena finger, på kvällen igår började det sen bli blått och idag är där både blått och lite sårigt...Vad är detta?
På HELA kroppen har jag det alltså såhär, mer eller mindre. Idag är mitt ansikte än värre och eftersom det sen blir blåmärken här o där är jag öm, har ont och så KLIAR det ju så!

Kan man bli annat än trött? Fick efter många om men tiden till hudmott (akuttid som tar många v!), tog för givet att det skulle va till mitt hemmasjukhus men fick i torsdags reda på att det ju är till Kalrskrona jag ska! Typ 10 mil längre bort med andra ord vilket blir värre då jag ju inte bara kan ta o köra dit själv. Visst går det att lösa med tåg o annat men sjukvården alltså, hemmasjukhuset vi har läggs snart ner helt och ändå har de nu gjort en storsatsning på att bygga om cafeterian o sånt som egentligen är helt onödigt. Blir så ARG!
När jag i tisdags var på vc för mina öron, utslagens fel det oxå, så tog min dr extraprover för de var så svullna att han inte helt kunde utesluta öroninfl, han skulle sen höra av sig om det var nåt. Vilket han inte gjort men i fredags när jag hämtade ut mediciner (för 1500 kr!?) såg jag på min medicinlista att där fanns tabl jag inte  fått höra att jag ska ta. Bara järntabl så antagligen visade de där proverna blodbrist men vadå? Ska jag börja syna mina lsitor och sen bara medicinera som där står? ILLA!

Som ni förstår så är det alltså först o främst sjukvården jag gnäller på men är så innerligt trött på att hela tiden va halvrisig, ha ont, inte sova med nån reda, se hemsk ut med alla utslag, kliandet, allt vad det hela tiden ska kosta...ja allting!

Men visst är det ju så att i det hela kunde det ändå va sämre så vad har jag egentligen för rätt att gnälla en massa?
Jag är liksom inte svårt sjuk, inte nån dödlig sjukdom och jag kan stå o gå.

Och nu imorgon när jag då måste åka långt kan jag passa på att träffa min lilleman, min brorson som ju bor hos sin mamma där borta i närheten. Så nåt gott i allt helt klart!

Jag bara hoppas på att jag kommer till en vettig dr och att jag kan få ett slut på detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0