Skapande

Denna vecka har dagligen bjudit på det gillar jag mycket, pyssla.
I måndags var jag hos min tant Anita och målade. Var kul att börja på tomtar och grej, hade oxå hennes underbara barnbarn där som brukar vilja va med oss på vårt målande. Så himla go unge!
I tisdags var det sen scrappande som stod på schemat, min lillasyster var här och gjorde mig gott sällskap så det blev endel julkort gjorda.
Och igår var jag hos Helen där jag sydde för glatta livet, eller broderade rättare sagt. På mitt jätteprojekt, en stor tavla som pluttefisen ska få. (Hans pappa kommenterade när jag köpte den för länge sen att lille Melwin ville ha den på sitt rum, det var innan han ens kunde prata, så skickligt av Matte att förstå hans tankegång där då :p)
Och idag ska jag till Anita igen för att måla.
Mycket pyssel blir det men som sagt så är det nåt jag verkligen gillar och gillar att ha sällskap under tiden för visst blir det roligare att sitta med sånt om man samtidigt har nån som gör detsamma och som man kan prata med :)
Och även idag får vi sällskap av Antias ena barnbarn, det är som sagt en så go unge, riktigt lillgammal är hon och hon och jag har alltid varit rätt tajta. Hon är hemskt fäst vid mig så vet att hon nu längtar efter vår träff idag, sött!
Var faktiskt igårkväll hemma i hennes för att hälsa på, de har rätt nyligen flyttat och har inte varit hos dem än. Var himla trevligt!
Hennes mamma alltså Anitas dotter talade om hur glad hon är för att Anita har mig, då jag bryr mig om henne, ringer henne och håller henne sällskap om dagarna. Jag och Anita har ju en något udda relation då åldersskillnaden mellan oss är stor men när jag och Anita bodde grannar fann vi varann snabbt och Anita är som en bonusmamma eller så för mig då hon är så söt o fin på alla sätt o vis.
Hon tar ju hand om mig precis så som hon garanterat tagit och tar hand om alla sina barn, hon har ändå fått sju st egna så fint av henne att lägga ner så mycket omsorger på mig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0