Härliga ungar

Ja som sagt så hade jag inatt min lille "pluttefis" hos mig. Alltid lika härligt och jag stortrivs ju verkligen med barn vid min sida :)
M hade inatt en orolig natt då han drömde en massa så sömnen blev inte den bästa för nån av oss men iaf.
I förmiddags var det sen dax för en picknick på stranden med H och hennes systerbarn då även hon var barnvakt idag. De här barnen brukar ses endel då deras farföräldrar bor granne med M och hans familj. Så de känner varann sen innan med andra ord och fastän min pluttefis inte är så gammal så såg de större pojkarna fram emot detta. Fast det föll ju sig som så att M sov genom hela utflykten och en av H;s pojkar kommenterade detta så kul med att M minsann väljer sömnen framför att leka med honom...Lät så gulligt och när jag förklarade att M bara är liten och behöver sova mycket så sa han bara; jo så är det ju förstås när man är bebis :P
Man får jämt höra så söta och roliga saker av ungar.

Men trots att M sov så blev det supertrevligt och de andra pojkarna fick leka av sig bra vid det härliga havet och lekparken. Det var lä nere vid stranden och riktigt skönt där i solen, dock kallare än vad det varit här innan. Fick tom skrapa bilrutorna här imorse så ingen värme inte.

Lagom till vi skulle gå blev det skumt väder, riktigt råkallt och mulet så vi tajmade in det bra iaf och sen kom regnet så.
M åkte hem i eftermiddags och nu är det verkligen tomt och tyst här.
Har nog fortfarande inte vant mig vid det här att min storasyster med familj åkt hem.

Jag är helt slut tycker jag och allmänt rastlös, fryser som tusan och får bara inte upp värmen och har ont här och var. Har ägnat eftermiddagen till att städa men tar tid idag, nu har jag iaf bara renbäddningen kvar och sen är det klart iaf, alltid nåt :)
Ska bli gott att krypa ner under mina gossiga täcken sen men får allt vänta ett tag till, liknar ju inget att lägga sig kl nio, haha :P

Nähä skulle kanske ta tag i det där bäddandet nu då och sen blir det en lång varm dusch, kanske jag får upp värmen på så vis.
/Cornelia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0