Lilla huset på prärien

Detta är ett program jag alltid gillat och brukade kolla på det förr när det gick på tv.
Vi har flera stycken sässonger av det i form av dvd boxar och efter jag haft ett långt uppehåll på det (mer eller mindre påtvingat då de varit utlånade:P) så tog jag igår tag i det igen :)
Det är ett himla bra tidsfördriv och såna där serier är smått beroendeframkallande :P
Jag hade gärna läst böckerna för serien är ju då baserad på Laura Ingalls Wilders självbiografiska sådana. Får nog bli ett projekt att leta tag i dem och plöja genom dem, lär ju vara ett X antal sidor då det finns många avsnitt.
Tycker det är en jättefin gammal klassisk serie och har nyss kollat på ett avsnitt :)
Är på sässong 8 som är den sista vi har, tror inte nian kommit ut ännu.

Annars idag då?
Jo jag mår äntligen betydligt bättre idag :)
Hade det tufft igårkväll då jag fick sådär jätte ont som jag ibland får när det ska vända. Jobbigt men helt klart värt det när man sen kan vakna och få må bra så som idag.
Visst känner jag av smällen jag fick på min rygg för den är inte så bra som den kan va men iaf mycket bättre så slipper äta en massa värktabl och kan röra mig nästintill normalt igen så. Skönt!
Är dock rätt slutkörd idag så får bli en lugn dag, får ladda inför morgondagen. Inte för att jag vet vad som då händer, skulle haft en midsommarfest här hemma men typ ingen kan komma nu så får se vad det blir ist då, är övertygad om att det trots allt lär bli en trevlig och kul midsommar :)




Kommentarer
Postat av: Terese

Den där serien älskar jag också! Oj vad många gånger jag har sett den. Verkligen ett bra tidsfördriv :-)



Kram

2011-06-26 @ 11:50:07
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0