Hund och husvakt

Igår åkte jag ut till min bror och hans familj och då för att installera mig för at kunna vara hund och husvakt hela helgen.
De har åkt på en liten minisemster och så mycket som de hjälpte mig förra året när jag behövde ha nånstans att "bo" på så var detta det minsta jag kunde göra.
De gamla takterna sitter i för jag känner mig som hemma här och har rätt bra koll på hur allt ska funka :)

Min tanke har sen varit lite som så att jag ikväll skulle ha förfest här och sen dra vidare till en festival här i närheten. Men regnet hänger i luften och de säger det ska bli ännu mer åska ikväll, det som var igår var visst bara förnamnet...så är inte jätte frestande att dra runt på sta´n men får se hur det blir med den saken :)
Jag missade ju de andra festivalerna här hemomkring nu när jag var iväg så vill ju liksom passa på :)

Tror jag ska passa på att ta en promenix med hunden här, så länge det håller uppe, och sen ska jag ta ett långt och varmt bad, passar på att utnyttja deras kar jag :)



Kommentarer
Postat av: Terese

Snällt av dig att vakta både hus och hund åt dom! Här har det inte åskat någonting på flera veckor, men det kanske är på väg hit det som ni har just nu? Jag vet inte varför men jag gillar inte åskan. Tycker den är otäck. Passa dig bara för att duscha när det åskar, det kan vara farligt. Vet en som råkade väldigt illa ut när han duschade och åskan slog ner så vattnet blev strömt. Han hade dock tur och klarade sig.



Hoppas du får det bra hur du än gör ikväll! :-)



Kramar

2011-07-22 @ 16:00:33
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0