Tema, dag 28; det här saknar jag

Är det nåt jag kan sakna så är det min frihet, eller mitt liv som det var innan jag fick in HONOM i det.
Jag kan inte längre göra precis som jag vill när jag vill utan jag lär hela tiden ha HONOM och DET i åtanke, jag måste t.ex tänka mig för när det gäller info om mig, adress, nr, mejl m.m. Allt som HAN ev kan få tag i och sen tracka mig via den vägen, nu vet ju HAN redan typ allt om mig och nu är det ju lugnare då han ju faktiskt sitter inom lås och bom men ändå, jag lär fortsätta så han inte får reda på de nya uppgifterna om mig, att fel får tag i det och sen får han...Ja det är många om och men och det retar mig så mycket för det är verkligen fruktansvärt fel att en galen människa ska få påverka en annans liv och trots att jag är emot det måste jag ju för min egen skull för det kan ju verkligen bli konsekvenser annars.
Det är sånt här man lätt tar för givet, menar vad spelar det egentligen för roll vilka som vet vart man är, när man är där osv...!? Rätt så "normala" saker men som sagt inte för mig då då.
Förhoppningsvis så blir HAN så normal han nu kan bli efter straffet och allt men detta är nåt som kommer förfölja mig länge för när rättegången väl är över är jag ju utsatt igen då HAN lär vara fri ganska snabbt tyvärr.
Så det jag kunnat släppa efter lite på nu när han är fast lär få bli ännu hårdare då. Men jag tar en dag i taget så ska inte fokusera på den tiden än.

Nåt jag också kan sakna är att kunna göra som jag vill utan att behöva ta sån hänsyn till mitt mående. Tänk så lätt det var innan jag fick värken och allt, kunde typ göra vad jag ville när jag ville. Nu låter jag inte mitt mående begränsa mig helt men som många av er vet så måste man ändå se till kroppen också och lever man då med ständig värk så är inget lika lätt som om man vore utan det.
Detta går ju även in i en annan bit, hade jag inte haft min värk och den biten så hade jag kunnat jobba och varit färdigutbildad nu så det saknar jag. Endel tror att jag har det bra som kan gå hemma hela dagarna och bara ta dagen som den kommer men det stämmer då inte för jag hade gjort vad som helst för att jobba hela dagen ist.

Att jag sen saknar en stadigare ekonomi är väl naturligt för de flesta hade säkert tagit emot mer pengar, det är verkligen inte allt men mycket för det kostar att leva och särskilt då om man är sjuk också och man blir då inte särskilt tät av att leva på FK.

Jag saknar ett par "riktiga" ögon. Detta är något som faktiskt begränsar mig rätt rejält fastän att jag även här gör mitt bästa med det jag ist har för visst hade jag kunnat vara helt blind t.ex.
Men pga mina ögon kan jag inte ta körkort och det är nåt jag verkligen velat ha, det är också mycket annat som faller bort eftersom jag är färgblind och sen ser så himla dåligt då då. Pga min fruktansvärt dåliga vidvinkelsyn vill ju inte ens min ögonläkare att jag ska cykla direkt och det är nåt jag alltid älskat, särskilt sen jag fick värken för det gör inte lika ont att cykla som att gå.

Usch det här inlägget känns verkligen som ett negativt ett men detta var ju vad jag idag skulle skriva så :S
Alla saknar väl alltid nåt antar jag men jag brukar trösta mig med att det faktiskt kunnat vara värre. Och så gör jag mitt bästa av det jag har att utgå med/från för det gäller att ta vara på det man har ist för att endast fokusera på det man saknar.
Att man sen då och då tänker på det man inte har är rätt normalt skulle jag tro för vem saknar inte nåt :P
/Cornelia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0