Tema, dag 22; det här upprör mig

Finns ju en hel del som man blir upprörd av men något jag verkligen är emot så är det människor som behandlar andra människor illa.
Det där utrycket att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad är så sant säger jag då bara.
Hur kan endel bara göra allt de kan och lite till för att förstöra för andra i sin omgivning, endel har ju verkligen inga gränser!
Det värsta är att man aldrig kommer att komma ifrån såna här sorters människor och sen att de ska klara sig undan allt vad rättvisa heter är också nåt som retar mig.
Visst hoppas man ju såklart att rättvisan jämt ska segra men tyvärr funkar det inte så i verkligheten, hoppas kan man ju dock.
Jag lever ju t.ex på hoppet mitt nu ang att HAN får vad han förtjänar!

Människor som går ännu längre genom att t.ex misshandla sina barn, ja andra oxå för den delen gör mig också så upprörd för hur är man funtad?!
Och att gå på barn är det värsta för vad har de att sätta emot?! Inget alls jämfört med en vuxen, så himla illa!

Ja, jag hade egentligen kunnat skriva ännu mera men nöjer mig med detta.
/Cornelia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0