Tema, dag 18; min favoritfödelsedag

Tror nog att alla mina födelsedagar varit bra men visst är det sen endel som satt sig lite extra i minnet på olika vis.
När jag fyllde år förra året var det hela lite speciellt då jag länge gått och bävat för den dagen.
Jag fyllde 26 år men jag bävade inte för det pga nån åldersnojja utan det var för att HAN hela det året (fyller i April så han höll på ett par månader där då) hade hotat med nån särskild överaskning som present och så sjuk han är vet man ju aldrig vad en sån är kapabel till.

Men så i mitten av Mars kom min bästa födelsedagspresent nånsin, HAN hade tagit sitt liv och jag vet att jag egentligen inte borde bli glad över nån annans död men det blev jag iaf och på så vis gav han mig mitt liv tillbaka.
Jag kunde "flytta" hem igen och slippa vara livrädd, vilken känsla alltså.

Så min födelsedag det året njöt jag som bara den, blev firad och uppvaktad här hemma först på dagen och sen var jag hos min lillasyster där jag och mitt kusinbarn hade födelsedgsfest tillsammans så jag ägnade hela dagen/kvällen och natten lång med många av mina vänner. Hade superkul! :)

Att min känsla av frihet sen inte varade så länge är ju en annan historia. För sen dök ju HANS elaka och onda tvilling upp men det vet ni ju redan, visst låter det hela som en dålig såpa?!

Men hur som helst var den dagen en bra dag som jag kommer minnas länge. Känslan av frihet den dagen går inte av för hackor alltså.
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag minns det där, hur du bävade för din födelsedag, vilket är helt förståeligt ! Å så hade du en sån tur att han hade gått o dött ;) samma tur som du hade nu inför julen:)

förstår att det blev en riktigt skön födelsedag för dig gumman <3

2011-01-09 @ 13:39:57
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0