På rätt håll igen

Jag har fått behålla maten under hela dagen, har dock endast hållt mig till skorpor och blåbärsoppa, ja ett äppel dök oxå ner, såklart ;)
Vad detta känns skönt för det var ju ändå en förhållandevis lindrig variant denna gången. Så himla skönt för jag har verkligen som sagt ingen ork till sånt här oxå, har ju varit så mycket på sistone.
Jag är totalt slut idag och orkar knappt röra mig, sånt här tar verkligen på ens krafter!
Jag har sovit en massa idag, till och från. Natten som gick var tuff så det behövdes då och det är också en liten seger i sig att jag klarat sova så pass mycket på hemmaplan här nu under dagen.

Jag märker att min dr hade rätt i att det inte krävs mycket för att jag ska bli utorkad igen efter den förre, för under dagen har jag fått en massa nya såna här skumma utslag. Vet inte om jag nämt det här men efter förra utorkningen (som tydligen var mer allvarlig än vad jag trodde) visade detta sig i min hud, de hade för det första svårt för att sätta kanyl och skinnet på såg jätte konstigt ut sen fick jag något som först såg ut som nåt insektsbett, kliade och så men sen blev de röda, gick in i huden och blev sen alldeles blåa. Detta var pga utorkningen och jag har sen fått höra att det tar runt en mån på en frisk människa att återhämta sig så ännu längre tid på mig med andra ord. Jag trodde väl bara att när jag fick dropp så skulle det sen va bra eller nåt men så är det tydligen inte.

Så inte nog med att jag är kritvit i nyllet mitt, jag ser även ut som ett misshandlat offer, mer blåmärken än vit hud, hehe :P
Jag har en salva som jag fått till detta så får ta av den och hoppas det försvinner snart igen.
Törstig är jag som tusan men måste ta det lite lugnt idag så jag inte får upp det igen.
Men imorgon borde jag ju kunna börja hälla i mig lite kaffe igen :P
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

C, det är INTE kaffe du ska dricka när du är törstig utan VATTEN! Toka ;)

Skönt att du mår bättre iaf och att det inte blev lika allvarligt denna gången!

Kram

2011-01-20 @ 11:10:07
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0