Första advokatsamtalet...men långt ifrån det sista antar jag

Polisen ringde innan idag, som på min begäran:)
HAN är kvar i häktet i Danmark, har blivit omhäktad och sådär, tydligen är det lättare att få genom det, alltså omhäktningar o så, i Danmark, så det är bra att HAN är där han är.
Det hålls en massa förhör, allt som ska samlas till förundersökningar, det är mängder och allvarliga grejer så tar tid sa polisen. Kanske inte ens rättegången blir av i denna månaden :s
Och jag har alltså då pratat med en advokat för första gången idag, det här är helt nytt för mig och jag tycker inte om det direkt men har fått nys om en kvnnlig som ska va himla bra och som gör allt hon kan för kvinnans rättigheter, sån behöver ju just jag känns det som. Min kontaktperson på kvinnojouren hade bara bra ord att säga om henne, de har ju bra hum om advokater här runt omkring mig så det blir nog denna då då. Vi ska göra upp om en tid för att träffas så får jag känna mig för, måste ju ha förtroende för min advokat eftersom jag liksom ska blotta mig helt och eftersom det är så mycket som ska dras upp...Vad detta är jobbigt, och det tycker jag alleredan, hur ska jag bara orka?!

Allt kommer att dras upp, allt ska ältas och allt tar sån tid...Visst är det så att jag kommer vinna det hela då jag typ har allt på min sida men jag vill bara få ett slut på det nu.

Men i hela denna soppan har jag så många som stöttar mig och det är alla ni som är min räddning!
Jag ska som jag sagt innan bara vinna det hela :)
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Klart att du kommer vinna detta gumman, han kommer inte ha mkt utav värde att komma med.

Men förstår att det känns jobbigt med allt som du har framför dig..men du får tänka på att detta är sluttampen nu och försöka göra så han får så långt straff som möjligt..så han blir sittande där han hör hemma!

Kram

2011-01-10 @ 18:47:33
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Terese

Skönt att läsa att han är kvar i häktet, han kan gott vara kvar i Danmark. Advokater har man ju inte så ofta kontakt med, än mindre rättegångar. Trots att det är jobbigt att dra upp allt igen gång på gång så kommer du klara det! Det finns en liten bit styrka kvar där någonstans som gör att det kommer gå bra. Visst kommer det vara jobbigt, men tänk på att detta är slutet av allting nu och vi hoppas på att han får ett långt långt straff. Du kommer vinna detta!!



Kramar i massor

2011-01-10 @ 21:43:12
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0