De här drömmarna

Som de flesta säkert vet är just mardrömmar lite av ett stort problem för mig, har ofta skrivit om det känns det som.
Visst är det inte så konstigt att jag drömmer så mycket då jag har det som jag har det eller haft det, hur man nu ser på det hela.
På dagarna kan man ju göra lite mer för att kontrollera ens tankar men så sover man sen då och det är ju då kroppen och knoppen ska bearbeta allt som hänt.

Jag var beredd på att jag säkert skulle sova mer oroligt igen nu då jag som sagt gett mig tusan på att kunna sova själv hos mig men vad jobbigt det är. Har jag sovit oroligt innan vet jag inte riktigt vad jag gör nu, lakanet var inte ens på madrassen imorse. Vad jag drömmer om är så inte helt otippat om HONOM.
Att han kommit ut, hittar mig, dödar mig osv...Får även för mig att HAN eller nån annan står utanför och tittar på mig så då måste jag helt sonika dra upp rullisen för att övertyga mig själv om att det inte är nån där, tänk om det i det ögonblicket skulle gå förbi en människa, skulle ju bli livrädd på riktigt då så hur smart är det egentligen?!
Har massa såna där nojj grejer för mig och min förföljelsemani är inte att leka med men faktum är ju att HAN ofta varit efter mig och just sett mig så det är väl rätt naturligt. Detta är ju sånt som jag bara måste komma över men det är jobbigt och det hade varit skönt och lätt att bara låta bli att sova ensam men som sagt, måste ju om inte så för min egen skull liksom och sen vill jag inte ge HONOM den makten, att han fortfarande kan styra och ställa som han vill. Plus att det lär gå lättast nu så länge HAN sitter inne. Sen äter jag också mängder av mediciner nu som jag blir trött av så tror jag sover endel på de oxå för tillfället, tar fortfarande såna där sprutor varje dag för mina lungor och en massa annat för min värk och så. Många har varit inne på sömntabl men vill bara inte då jag som sagt redan äter så många tabl, avskyr det! Och så vill jag inte förlika mig med tanken på att behöva sova nerdrogad pga en sjuk jäkel.

Så jag ska fortsätta ett envisas tänkte jag och är det nåt jag är så är det ju just envis :)
Måste passa på att åter igen tacka för de fina kommentarer jag fått här, ni är helt otroliga, ni vet det va <3 Det är sånt som får mig att orka!

Nu är det kanske dax att ta tag i dagen, få av sig pyjamasen och börja göra nåt vettigt :)
Ska fortsätta med min städning, tar det från grunden men bara lite i taget då jag är helt slut och min andning är verkligen inte helt hundra än. Får mycket hjälp med det men även där är jag envis, vill och kan själv ni vet ;)
Sen ska jag iväg till min kompis för att scrappa och bara umgås, balsam för själen det :)
Ha en bra dag på er!
/Cornelia





















Kommentarer
Postat av: Linda

Gumman, inte alls konstigt att du har mardrömmar o förföljelsemanin:/ Det vore konstigt o omänskligt om du INTE skulle ha det. Du är bara så STARK(som jag sagt förrut) som tar tag i detta o sover i din lilla stuga..du är ju så medveten om vad du MÅSTE göra för att gå vidare och det är så bra och känns så skönt tycker jag !



Skit med alla mediciner o sprutor du måste ta :/ Jag är ju också sån som inte gillar att äta mediciner, men men..ibland kan det ju vara nödvändigt..ett nödvändigt ont;)



Hoppas verkligen att du snart kommer må bättre !



Här hemma verkar det som att magsjukan börjar gå tillbaka men fy vilket dygn jag haft !! Men men..man uppskattar desto mer när man är frisk :)



Kramar

2011-01-07 @ 08:57:29
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0