Mina begär...

Jag brukar få höra att jag är en sån där duktig en som utan problem kan klara mig undan laster, har aldrig rökt, snusat, dricker alkohol gör jag ju fast kan båda ha och va utan egentligen, äter bara godis under julen, dricker väldigt sällan läsk/saft...Javisst stämmer detta men så har jag ju faktiskt endel annat ist.
Jag har fyra saker jag bara MÅSTE ha i mig dagligen;

*Kaffe, inget direkt ovanligt för det är ju verkligen beroendeframkallande. Nu jobbar jag på att försöka dra ner mitt drickande av detta lite då jag ju skulle vara försiktig med det pga min magproblematik. Jag känner av mitt gamla magsår en hel del nu, säkert mycket pga de starka medicinerna för lunginfl men oxå såklart av för mycket kaffe. Jag sover just inte med nån reda och sitter då ist med en kaffemugg i händerna både natt som dag. Har aldrig känt av att sömnen påverkats av kaffe förr men det kan ju bidra det vet jag men så lär jag ju lugna mig med kaffe när jag vaknar av drömmar, är skrajjsen och så...Ja en ond cirkel helt klart!
(Ska tillägga att jag är kräsen ang muggar här, har mina egna som bara jag använder, stora ska det va och mina är då extra fina oxå, barn på, grisar eller änglar m.m...:))

I somras när jag fick kaffeförbud av min dr pga magsåret frågade jag tom honom om jag inte kunde få det i typ dropp eller så men fick inget napp där :D

*Äppel, detta är väl kanke inte riktigt lika vanligt begär men ett faktum hos mig då jag efter frukost bara lär ha ett så jag liksom kommer igång. Och skulle jag då av nån anledning (t.ex om jag ska fasta pga provtagning eller så) inte får ett så blir jag påverkad av det, ja samma effekt som när man bara lär ha kaffe.

Ska helst vara svenska äkta äppel, brukar köpa stora lådor av en lokal odlare :)

*Tuggummi, detta ska vara en speciell sort, Stimorol Ice. Jag tuggar nästintill mer eller mindre för jämt och detta är verkligen ett måste för mig. Hörde förra året att just denna sorten skulle utgå och jag köpte upp ett lager utan dess like...Men fick sen reda på att det inte skulle utgå så kunde då andas ut :)
Igår var jag medveten om att jag tog det sista jag hade hemma men hade fixat med så att jag skulle få en leverans senare under dagen så nemas problemas men så sprack detta och ja, jag fick alltså lite av panik...Helt galet och lite småskrämmande faktiskt för hur sunt är detta då på en skala? Visst, de är sockerfria och bra för tänderna men menar att man har ett så stort behov av just en viss sak.
Jag fick sen fixa det så jag fick ett par påsar till slut och när jag väl fick tugga, ja det var GOTT!


*Lypsyl, då ska det vara det där klasiska blåvita (fast har nu gått över till det rosa som en förmån till bröstcancerfonden) originalet. Detta är nåt jag jämt har i fickan, ett i väskan, ett i jackan...Ja ni förstår, detta är alltså också ett måste för mig.

Det enda som inte är så värst hälsosamt här är ju då kaffet för det andra är ju rent av sunt och bra men hur sunt är det när man verkligen har såna behov?! Tänk vad konstig man egentligen är...:P

Det är oxå så att är jag utsatt för nåt extra jobbigt så lär allt detta öka i användning för då lugnar jag ner mig med de här sakerna så när en kompis frågade mig här i helgen om jag nu beställt hem pallvis av detta till rättegången så kan man väl bara konstatera att han känner mig bra eller nåt för det är ju så det lär bli. Haha :)

Så nu stoppade jag precis i mig två tuggummi, efter att ha tagit sista tuggan av ett äppel ihop med ännu en mugg kaffe och så avslutade jag det hela med lite lypsyl...:)
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Terese

Hihi...vad söt du är! :-D Allt utom kaffe var ju bara bra beägär. Jag känner igen det där med att ha en speciell mugg att dricka kaffe ur. Får inte jag mina speciella muggar på morgonen så smakar inte kaffet lika bra helt enkelt. Är man borta och dricker kaffe spelar det ju ingen roll, men hemma då måste man bara ha SIN mugg. Konstigt hur det är.

I alla fall, kanske vore det bra att dra ner lite på kaffedrickandet, med din mage kan det ju inte vara så himla bra att dricka mycket kaffe ;-)



Hoppas du får en fin dag!



Kram

2011-02-07 @ 10:31:56
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0