Gamla tider sitter i

Ikväll blev det en ganska så spontan träff med en kompis från förr. Hon var den första jag lärde känna när jag flyttade hit, vi hängde sen ihop konstant från sjätte klass till hela högstadiet. Sen blev det tyvärr så att vi slutade att umgås, det bara rann ut i sanden.
Vi har sen setts lite sådär då och då och så hittade vi varann bra genom nätet igen då för ett tag sen. vi har sen ett tag pratat om att vi bara lär ses och ikväll var hon i mina hemtrakter så jag åkte bortom hennes och så trevligt det var :)
Det är alltså typ 10 år sen sist, vilket är för illa! Men det blev bara så på nåt vis...
Iaf kom vi igång direkt och att prata och skratta har alltid varit våran grej, hon är lika pratglad som jag så inte är det nån sån där dryg tystnad mellan oss heller, inte ens efter tio år :P De gamla takterna sitter minsann i :)
Så min kväll har varit super duper trevlig och nu lovade vi varann att det då inte får gå tio år till nästa gång vi ses.

Det gick bra på vårdcentralen annars idag och idag fick jag de mediciner jag skulle haft igår. Lungorna låter fortfarande för illa men det blir iaf bättre så nu kan jag förhoppningsvis snart dra ner lite på sprutor och grej.

När jag var iväg innan idag fick jag reda på att ännu fler nu hört lite av alla de rykten som går om mig och det är då inget oskyldigt skvaller längre utan riktigt fula anklagelser som nästan är mer förtal än sladder, bli irreterad på sånt och skulle bra gärna bara velat veta vem det är som pratar en massa skit. Inte ska jag lägga ner nån kraft eller energi på detta men kan liksom inte låta bli att störa mig.
Han som hade hört allt detta hade genast försvarat mig och dragit i stora drag över vilket hel**ete jag haft och att detta inte alls är sant så som tur är har jag många som utan tvekan kommer till min undsättning, tack!
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Det låter som att du hade en riktigt trevlig kväll!! Kul att träffa gamla kompisar sådör, som man klickar direkt med..som att det var igår man träffades.

Kram

2011-02-05 @ 09:19:49
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0