Provresultat och sjukgymnastik

Igår pratade jag med min nya dr och fick då svaren på de prover han tog förra veckan så här går det undan, till skillnad från min gamla haha :P
De var allmänt dåliga, järnet är nere på 4 (man ska ha minst 9) blodvärdet hade också sjunkt och är på 116, mina levervärden var förhöjda.
Han är övertygad om att min blod/järnbrist hänger ihop med gluten så lär få fortsätta med glutenfritt och ska alltså inte testa vanlig kost igen på ett tag, levervärderna beror alla ggr på mina mediciner sa han.
Så nu ska jag satsa ännu mera på järnrik kost, dubbla dosen av Blutsaft, och så testa en relativt ny järntabl som jag inte testat innan. Sen blir det nya prover om en månad.
Borreliaprovet visar som tur var inget och det prov om min ämnesomsättning glömde jag att fråga om men får väl anta att det var bra då.
Jag fick alltså en förklaring till min ständiga trötthet och huvudvärk, inte konstigt att jag då är så seg i kroppen.
Förra året fick jag ett X antal svängar med järninjektioner men han sa att det är en väldigt kraftig (för kroppen) procedur så han vill ogärna ge flera men hjälper inte detta så får det kanske bli det.
 
Och sen igår var jag hos min sjukgymnast, hon tyckte inte alls om hru mitt knä nu ser ut...Det har liksom alla ggr blivit för mycket för det på sistone.
Jag gjorde endel övningar och fick mycket massge av henne, gör ont som bara den men för att försöka få en bättre vinkel på knät brukar hon trycka och klämma på det.
Hon ville att jag skulle ha en ny läkarbedömning på knät men ska ju till rehabets dr på fredag så beroende på vad han säger får jag kanske sen ta kontakt med min ortopedläkare.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0