Give Hope

Jag är med på deras sida på FB, en sida där det sponsras till Barncancerfonden.
Detta är något det ständigt behövs mer pengar till, ju mer forskning de kan bedriva, ju fler barn kan ju klara sig.
Cancer är en fruktansvärd sjukdom och alla har nog tyvärr drabbats utav detta på något sätt. Jag har förlorat flera stycken fina människor till denna sjukdom, unga såväl som gamla.
Så att bidra med lite pengar till just dem är inget svårt val för mig.
Genom "Give Hope" kan man då bidra med pengar på olika vis, köpa fina saker, antingen till sig själv eller som gåvor till andra.
I somras skickade jag t.ex iväg en glass (min systerson som bor långt ifrån mig fick den) där endel av pengarna gick till Barncancerfonden.
Alla summor betyder ju nåt så inte behöver det va några stora pengar det rör sig om.
 
Jag har som sagt den här sidan på min FB och såg att de ville ha hjälp med att sprida dem, som t.ex genom en blogg.
Fick denna text mejlad till mig då jag som sagt ville skriva lite om dem här.
Gör det du oxå vet jag! :)
 
 

"Stöd kampen mot barncancer med ett knapptryck
Nästan varje dag drabbas ett barn i Sverige av cancer. Ett av fyra barn dör. Barncancerfonden kämpar för att alla ska överleva och finansierar 90 procent av barncancerforskningen i Sverige.

Jag är med och stöttar deras kamp. Gör det du också. Gilla Barncancerfondens insamlingskampanj Give Hope på Facebook: http://www.facebook.com/pages/Give-Hope/159531874129512

Ju fler som känner till Give Hope, ju fler som engagerar sig och ju fler som sprider information – desto större skillnad kan vi göra i kampen mot denna fruktansvärda sjukdom!"

 

 


Jag tänker ofta på alla de fina som förlorar kampen mot cancern och jag tänker ofta på dem jag förlorat för att cancern tagit överhanden.
Saknaden finns för alltid <3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0