Vemodigt

Igår var det sista dagen på "Klara Livet", vart dessa 22 veckor tagit vägen kan jag inte svara på, shit vad det har gått fort.
Men det är klart, tiden går fort när man har roligt och roligt är ett bra ord till att beskriva hur vi haft det. Denna grupp människor har verkligen trots alla sina svåra bagage kunnat skratta mycket, nåt jag oxå har rätt lätt för så gillar det jag :)
Igår var det såklart en känslosam dag, mina känslor var blandade; glad över att jag trots allt har orkat mig genom hela kursen, skönt att bli ledig nästa vecka så jag kan vila ut, tomheten efter hela grejen o framförallt alla underbara människor man nu inte kommer träffa på samma vis.
Ja, jag som är blödig hade tårarna i ögonen men jag var då knappast ensam om det.
De hade ordnat en riktigt pampig avslutning, alla var finklädda, det var en riktig festmåltid vi fick. Kockarna hade lagt fram jättefiint på våra tallrikar, varmrökt lax, god romsås och potatis. De gick sen och serverade, ja hemskt fint som sagt. Efterätt fick vi också, hallonpaj och fruktsallad o glass till mig och Terése som då ska ha glutenfritt.
Vi fick underhållning, en jätteduktig trollkarl, imponerande och han var jätterolig så där tjöt vi i skratt :)
Och efter det där kom verkligen det sorgliga, ledarna kallade fram en och en, vi fick en varsin ros, ett fint intyg och så det finaste faktiskt, ett papper där var och en i gruppen har skrivit en kommentar om var o en.
Detta hade dem rullat ihop så det var ett fint upplägg liksom.
När jag sen såg alla dessa fina kommentarer blev jag då tårögd igen, dessa skulle vi inte titta på förrens vi kom hem.
Ja, vad ska man säg om allt detta fina? Underbara människor jag genom denna kursen har hittat, superfina vänner jag numera står väldigt nära <3
Endel kommer jag givetvis fortsätta ha kontakt med och om 3 månader är det återträff inne på skolan.
Ledarna har varit toppen och även dem kommer jag helt klart att sakna, de fick en varsin dörrkrans som jag hade samlat in pengar till, de som mamma gör alltså. Uppskattade presenter för de blev enormt glada.
 
Detta har varit så lärorikt och givande och alla människor skulle nog egentligen gått en sån här kurs då man verkligen får jobba med sig själv, bearbeta sitt bagage osv.
 
Redan på fredag ska vi, de flesta ses igen. Då ska vi ut och äta och så då på ett av Sölvesborgs uteställen så det blir förutom god mat, god dricka (om jag nu kan dricka men i vilket fall kan ju jag släppa loss liksom) och så lite disko på det. Ska bli skoj! :)
 
Nu är det dax att ge sig iväg för näst sista dagen av den andra kursen jag genom denna kurs gått, (den jag tog ist för praktik) "Socialt företagande" eller "Coompanion" som det också heter.
Ha en bra dag! :)
 

Kommentarer
Postat av: Terese

Vad härligt, allt de har skrivit stämmer ju så bra på dig också! :-)

Hoppas ni får det trevligt på fredag!

Kramar

2012-11-15 @ 09:06:32
URL: http://teresedenrara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0