Torrbolllar

Min helg har varit bra och gårdagen ägnades såklart till världens bästa mamma <3
Men så blev det ett mindre lyckat avslut på helgen igår.
Jag har såna där "Torrbollar" utplacerade då det är endel fukt i huset, de här ska va bra för just personer med astma och allergier då de ju renar luften.
Är små burkar där det ligger en liten påse med vad som känns som saltflingor. Det är sen lock på och i burken blir det vatten. Helt harmlösa har jag tänkt.
Igår tappade jag en och den gick sönder, ut rann vattnet och jag torkar upp det hela men märker direkt att det känns så skumt. Vattnet kändes som nån skum hinna och lackliknande. Min gråa väska fick lite på sig och genast såg det ut som den var dyngsur (den blev svart som om den vore blöt), ändå kändes den inte alls blöt?!
Det började rätt så snart sticka i mina fingrar och upp på armarna, jag blev misstänksam direkt och torkade upp så fort det gick. Tvättade sen mig riktigt noga men det bara blev värre, tog en iskall dusch och fick slänga i mig allergitabl för klådan och en hel del astmaspray, det räckte dock inte så fick även bli 14 Betapredtabl, sen lade det sig relativt bra. Pratade med de på 1177 och jag hade gjort allt jag kunde och skulle bara avvakta.
Det lade sig som sagt så behövde aldrig åka in men vilken reaktion alltså och även idag sticker det i händerna, känns som skinnet inte räcker till och de är svullna idag oxå.
Lungorna känns rätt ok, rädd för att det behövs en dos Kortison till, ofta får man ta nedtrappningsdoser av dem.
Men då min mage hatar det här vill jag helst låta bli.

Idag känner jag då av det än men bättre är det såklart, min mage har dock bråkat så idag coh jag har varit som ett vrak.
Fick bli en akuttid hos häxan och mina värden låg i botten, en riktig krasch med andra ord. Men då jag var snabb med att åka dit nu ska det förhoppningsvis repa sig här nu.

Som det kan gå, har ni några såna här råder jag er till att slänga ut dem för de kan ju lätt gå sönder och vem får lida då?
Pappa var t.o.m rädd för att det blev några ångor hos mig igår så det fick bli storvädring och så var han ut för att torka golvet riktigt noga, flera timmar senare såg det ut som det var polerat!?
Fattar då inte det här och som sagt, har liksom inte ens tänkt tanken på att det kan bli så.

Och är ledsen över att jag idag fick bli hemma, så även imorgon för nu vet jag inte hur det blir här efter hennes behandling och sova behöver jag.
Så klarade två ynka v utan frånvaro.
Men får ju såklart satsa på nya tag på torsdag.


Kommentarer
Postat av: Terese

Oj, vilken tur att det gick bra trots allt! Hur är det med dig nu efter detta och besöket hos din "häxa"?



Kram

2012-05-30 @ 11:48:24
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0