Igång igen!

Igår var det dax för kursstart, har riktigt längtat!
Jag fick ge mig iväg med bussen tjugo över sju, börjar kl nio...Javisst är det logiskt!?
Iaf insåg jag sen direkt när jag kom dit att det var en bra grej att hoppa på. Vi är en grupp på 15 pers och alla är där för att de av nån anledning varit ifrån arbetsmarknaden länge. Blandade åldrar och både tejer och killar, härliga människor helt klart!
Ledarna är även dem härliga och toppen!
Detta är "Klara Livet" som kursen heter, en självhjälpskurs till ett friskare liv.
Så man jobbar mycket med sig själv, testar ens gränser, får den där sociala biten igen, rutiner osv...Var totalt slut igårkväll men så NÖJD!
Vi slutar kl 14 och jag är hemma runt 15.30

Då det är himla tidig start för mig och endel andra som även de får ta bussen bestämdes det igår att vi skjuter på starten till kl 9.15, detta hjälper mig med en hel timme så skönt.
Vi börjar på halvfart så är lediga varje onsdag och nu blir det då torsdag oxå då det är helg då. En mjukstart med andra ord och som jag är just nu behövs det helt klart. Länge sen jag var ute på nåt och allt nytt tar på ens krafter. Men jag stortrivs redan så känns verkligen bra trots att jag blir totalt slut.

De här dagarna har det handlat mycket om att lära känna varandra, vi hade idag ett pass med sjukgymnastiksövningar, många som har smärtproblematik så superbra! Vi blir bjudna på både frukost och middag där, kaffe, frukt...Ja, you name it, värsta hotellmaten ju :P

Så jag är verkligen nöjd och är övertygad om att det bara blir bättre och bättre! :)
Härligt att komma igång igen och träffa nya människor, me love it!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0