Alla dessa om o men

Tänk ibland vad det är mycket som ska snurra runt omkring en....tröttsamt alltså!
Jag kämpar emot den där sabla Borrelian, eller rättare sagt, sviterna efter den. Mitt öra är inte inflammerat direkt nu så det känns hyfsat okej däri, trumhinnan är dock ännu helt trasig, hörseln funkar illa, det kliar i det, jag
måste va hemskt försiktig med ev nya bakterier däri, gå med mössa/hatt och smörja örat med solskyddsfaktor 50, detta sa min dr som ringde i fredags. Sen framöver ska det göras nytt hörseltest och sådär för o kolla hur mycket som egentligen är förstört. Just nu läker det förhoppningsvis mer o mer men dock kan det här va endel grejer jag får lära mig att leva med. Hårt slag efter en jäkla liiiten fästing!?
Vaccin emot TBE lär jag bara måsla mig iväg och ta då både läkare och häxan är på mig ang detta.
För TBE fallen ökar drastiskt och just Blekinge leder rätt bra där säger dem. Får man då lätt fästingar ska man ta detta. Och ja, de har ju alltid älskat mig.

Min häxa hade jag ett långt samtal med idag för jag ringde henne och sa bara helt enkelt att jag knappt orkar mera. Helgen har och är inget kul för kroppen plågar mig så. I fredags fick jag nog av de där Tradolanen för misstänker verkligen nu att de gör mer skada än nytta, kliar som bara den, utslag får jag, äter allegitabl gör jag (stor dos som gör mig rätt slut) ja det funkar inte. Inte heller funkade den där nya tabletten de satte in så den slutade jag med på eget bevåg efter ett par v.
Ja för tyvärr får man "mixtra" själv då inte sjukvården stöttar upp så värst bra.
Den 5 Mars skickade de i Karlskrona en akutremiss till smärtmott där de bättre kan styra upp medicinerna. Fortfarande har jag inte hört ett jota så ska ringa dit imorgon för nåt måste hända nu och helst igår.
Jag äter såna där starkare värktabl i sämre perioder, det har varit länge nu och mycket pga att häxan inte kan behandla mig fullt ut. Detta bottnar i infektionen som ligger på lur liksom.
Jag har alltid varit hemskt försiktig med mediciner för det drar verkligen elände med sig! Min mage framförallt tar mycket stryk och biverkningar har de allihopa, mer eller mindre. Men vad gör man om man inte kan fungera knappt alls utan?

Inte heller idag ansåg häxan sig kunna göra så värst mycket för mig utan kroppen har fått en rejäl smäll i vinter och måste nu läka ifred, magen framförallt pallar inte så mycket mer och därför lär jag käka glutenfritt ett tag till, den har knäckts rejält av all antibiotika och fixar nu inte det där med gluten. Så tålamodet jag brukar ha rätt gott om skulle jag se till att ta fram för ett bra tag till enl min häxa.
Och visst had edte kunnat va värre men iaf, har varit mycket nu och att jag har en kursstart om en vecka gör mig inte mer tålamodsaktig.

Sen är det ju ett men till och det är om jag frestar min kropp på tok för mycket börjar jag svimma, därför är det ingen bra tajming att utesluta smärtlindring nu men vad gör man?!
Ja, jag fick ta till en ännu starkare tabl men tar den inte förrens det är typ på gränsen så jisses vad ont det gör alltså. Magen och benet framförallt för kan knappt gå och linkandet frestar på övriga kroppen. Ja, kul nästan jämt!

Mitt sovande är åt skogen för har för ont, drömmer i ett. Ger upp ikväll och åker in till Christians där jag jämt sover bättre, slipper iaf mycket av de där drömmarna då, värken får jag såklart med mig men iaf.

Ja, mycket gnäll och ska jag tillägga en kul grej till? Var på Apoteket igår för var i stort behov av migränspray, fick stå där i 2 timmar!? Stå bokstavligt talat för där fanns inga sittplatser, vilken kaos alltså! FÖR ILLA!
Behöver jag tillägga att migränen jag hade på lur blommade upp för fullt under tiden?!
Hmm nog för idag!


Kommentarer
Postat av: Terese

Men gumman. Att du aldrig ska få må bra, måste ju ta oerhört mycket på dig att må så här hela tiden. Nä nu får det vara nog!



Hoppas verkligen att du blir bättre snart!



Stora kramar

2012-05-07 @ 11:28:15
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0