Fågelmatning

Vi fick lika mycket tur med vädret igår om inte ännu mer för gud så skönt det var ute!
Jag, Christian och Melwin gick ut redan vid åttatiden på morgonen och var sen ute till ett. Först "måslade" vi lite allmänt ute, var en sväng till lekparken och sen gick vi till slottet för att mata alla fåglar.
Melwin hade fullt upp med alla som ville ha bröd för det kryllar verkligen av dem där.



Har aldrig sett sån där fågel som den där vita med tofsen på huvudet innan, häftig och något utmärkande i denna flocken :)

När vi sen gick hem igen så slocknade pluttefisen i vagnen och sov sen gott ute i den i ett par timmar, de sover ju så mycket goare ute i friska luften.
Och visst blir man hungrig av frisk luft för jisses vad han krängde blodkorv sen när han vaknade :)
Och efter lunchen var det dax för honom att åka hem igen.

Då var tanken att jag och Christian skulle baka bröd åt mig, glutenfritt och jag tänkte ta hjälp av honom då han ju är bagare. Men fick sån migrän så fick ist gå och lägga mig, dock fanns där nybakat bröd till mig när jag vaknade igen. Snäll kompis jag har! :)

Sen åkte jag oxå hem och slocknade sen tidigt igårkväll. Men ändå hade jag migrän imorse igen, hopplöst nu alltså.

Förmiddagen har jag spenderat med lillasyster och hennes kille, varit så trrevligt så!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0