Kräk i ryggen!

Imorse var bussen knökfull då det var två olika dagisgäng med. Kul att höra allt babbel och få ta del av deras iver för att åka buss :)
Bakom mig satte sig en liten tjej och en fröken, rätt som det är hör jag fröken fråga barnet om hur hon mår då hon blivit så väldans blek, innan barnet svarar så kräker hon rätt ut och det hamnade då i min rygg och nacke :S
Tvekade imorse på hurvida jag skulle ta min jacka men tog den och tur var då det för allt hamnade ju på den och i luvan på den, också himla tur att jag hade håret i en hög svans så det klarade sig.
Jösses säger jag då bara, inget mysigt direkt och stackars tös som mådde så dåligt.
Nu hoppas jag bara att det berodde på åksjuka så hon inte blev magsjuk...
Jag talar om det här för de på kursen sen och ledarna erbjuder sig att tvätta den direkt så sagt och gjort. Vi slängde in den där och sen hängde ledaren den på tork utomhus, emot ett staket.
Och vet ni vad? Staketet fällde färg så nu har jag en svart jacka med en massa gråa fläckar och prickar.
Går bra för den alltså!
Så nu ligger den i maskinen för andra gången, hoppas de där går bort med bara.

Ja mycket ska man va med om!

Nu är jag ledig i två dagar då jag på torsdag tagit ledigt för att jag ska till läkaren och sen på student.
Onsdagarna är vi ju alltid lediga.
Kan va rätt skönt för jag är konstant trött igen tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Terese

Usch och få kräk på sig, men vilken tur att du hade jackan på dig i alla fall. Stackars barn, hoppas verkligne att det "bara" var åksjuka nu. Hoppas det gick bra med jackan!



Kram

2012-06-13 @ 08:57:54
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Linda

Åå fy! Jag hade fått panik , ja jag vet inte vad jag hade gjort!?? Hoppas av bussen kanske;) då jag har en hiskelig fobi för spyor..andras o mina egna, inte ens mina barn kan jag ta hand om när de är magsjuka..eller jag gör det ju men har sån ångest o oro i kroppen !

Hoppas jackan blir som den ska igen.

Kramar

2012-06-15 @ 21:37:26
URL: http://vimsmaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0