Denna usla sjukvård!

I Mars månad skickade min dr i Karlskrona en akutremiss till Smärtmott då det inte funkade bra med mina mediciner. De kom ju på att jag måste vara allergisk mot Tradolanen och eftersom jag ibland måste ta den lär det finnas nån annn jag kan ta ist, detta är inte det lättaste pga tidigare allergier mot läkemedel oxå.
Så de på smärtmott kan sköta det lättare och bättre än min gamle stoffil på VC menade hon i Karlskrona.
Jag har sen legat på ett antal ggr genom att ringa dit men vilken röra alltså.
Nu är det dock klart att jag inte ska dit utan att det visst det är vc som ska sköta det.
Utan att ha träffat den nya läkaren där på smärtmott har hon bedömt detta och sen skickat förslag på ändrade doser av dem jag redan står på. Upptrappningsschema som sen min dr ska sätta igång.
Så vad är då meningen med remisser kan man ju undra?!

Och igår när jag fick kontakt med vc så har inte hon signerat brevet till dem vilket innebär att de på vc inte kan se det där schemat så fortfarande har det inte skett nån förändring. Jag mår helt ok med min värk just nu men om det då skulle bli värre har jag ingen tabl att ta till...Så hur funkar det?
Ja, jag får hoppas på att jag helt enkelt klarar mig tills det händer nåt vettigt.
 
Så om inte detta vore nog med strul så har jag oxå fått reda på mina prover, blodvärdet ligger bra men järnet bara sjunker och sjunker så nu måste jag åter igen försöka mig på att äta järntabl, kan ju alltid hoppas att magen kommer klara det för är i behov av det då jag är så trött. Och mycket huvudvärk har jag.

Började på detta inlägg igår men kom annat ivägen sen :)
Ska önska er alla en riktigt glad midsommar också!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0