Tandläkarbesök

Jag fick ge med mig imorse och ringa tandläkaren för sover dåligt pga tandvärk, får knapra massa Alvedon och orkade bara inte mer. Måste ju va på alerten inför skolstarten :)
Det är en visdomstand som spökar. Inflammerad och allmänt trasig blev domen, i höstas/vintras när Borrelian var som värst svullnade min käke enormt och i samband med det gick den här sönder. Det blev dock hjälpt med all antibiotika då.
Tandläkaren idag sa att käken blivit lite sned och att man riktigt såg hur den spräckts liksom, så även det här är den där jäkla fästingens fel!
Så valen jag fick idag var att laga provisoriskt för att sen återkomma eller ta bort den men då blir det en op i Karlskrona för den är som sagt inget fin  och sen då pga mina nervsmärtor så då är det inte bara att dra ut den.
Ingrepp slipper jag såklart helst så blev en lagning.
Han ville ge mig en kur av Kåvepenin (som jag ej tål) men ingen annan pencilin/antibiotika är aktuellt nu då jag isåfall inte kan få min järninjektioner så får hoppas det ger sig av lagningen nu då då.
Sen ska jag dit i September igen.
Det känns betydligt bättre nu och har t.o.m kunnat tugga lite på den sidan ikväll, skönt!
Ont gjorde det dock där inne för fick ta utan bedövning oxå...även där var han lite fundersam för hans åsikt var att inte heller det är det bästa pga mina nervsmärtor...Bra av honom att tala om ist för bara ge mig den och då punga in lite mera pengar och visst funkade det utan också. Går ju rätt så snabbt så.
Men trots det gick rätt snabbt blev det såklart dyrt för att det kostar att öppna munnen där inne är ju rätt vida känt så 830 kr fattigare är man nu. Inte klokt alltså och då blir det en sväng till med just den här tanden.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: martina

men han skulle väl inte ta extra för bedövning hoppas jag?! :S har du kollat så du fått bidraget man får från försäkringskassan? ett par hundralappar om året man kan dra av å de ska tandis ordna på en gång så inget du ska behöva krångla med. det kan man oxå få retro om man inte vari på ett år så e den summan tillgodo ett par år tebax iaf :) alltid nåt! å blire sen dyrt så e de ju rabatter efter hand och efter 3000 eller så halva priset ett år :P kanske tjatat om de me dej förut, men jag vart positivt överaskad då ett av mina besök vart typ gratis pga försäkringskassan :D

2012-07-24 @ 23:48:16
Postat av: Maritha

Kan verkligen rekommendera Frisktandvård; man betalar en viss summa i månaden, och slipper sedan betala extra vid besök, oavsett vad de behöver göra! Då slipper man de där saftiga engångssummorna, plus att det totalt blir betydligt billigare. Kram

2012-07-30 @ 23:36:07
URL: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0