Länge sen!

Det var ett tag sen sist här men har lagt min ork och tid på annat.
Alla helger är ju nu avklarade så god fortsättning ska jag kanske säg, bättre sent än aldrig :)
Jag har haft supertrevliga helger torts mitt mående, ägnat dagarna åt de mina och bara "varit" sådär allmänt.

Mina öron eller rättare sagt det ena bråkar fortfarande en massa så förra veckan fick jag iväg till läkaren igen, antibiotikan hade knappt hjälpt på det vänstra och feber tillkom oxå förra veckan, trots antibiotikan.
Så jag fick dubbel dos av det som jag nu ska ta ytterligare en vecka. Har sår i hörselgången som jag ska tvätta med alsol och så fortsätta med de där dropparna.
Det är då verkligen envist och detta började ju med att de där utslagen satte sig i mina öron, de utslagen kommer fortfarande upp både här o där och ännu har jag inte hört av läkaren ang det och hudprovet m.m som togs innan jul. Men skulle ta upp till fyra veckor.
I torsdags när jag då var inne för mina öron så togs det även nytt hb och det har sjunkt ännu mera trots all blutsaft jag fått tvinga i mig. Ligger nu på 95 så jag var tvungen att testa en ny sorts järntabl men min mage gillar inte dem heller så imorgon ringer min dr ang det där.
Det har ju en förmåga till att bli en ond cirkel, tabl jag måste ta för nåt som sen förstör min mage, antibiotikan gör oxå det värre så har hemskt ont hela tiden nu. Kurerar mig med en massa filmjölk så får ta och bita ihop och ta färdigt det för annars blir ju öronen aldrig helt okej.

Och imorgon har jag en tid för gastroskopi, till den läkaren som är min skräck, han som opererade mig då för alla år sen, avskyr honom!
Har fått höra (från läkarna) att jag bara måste göra detta men vet faktiskt inte om jag orkar imorgon och gör de ens det med så hög feber? Och jag kan ju ännu inte gapa riktigt pga svullnaden i örat...Jag får helt enkelt höra med min dr imorgonbitti, lär ju inte komma ifrån det så kanske lika bra att ta det imorgon.
Men jag är så grymt trött och jag ska ju helst orka med det också, är ju så fruktansvärt äckligt att göra det där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0