Äntligen

Ja nu börjar äntligen mitt mående att gå på rätt håll, var på tiden för jisses så segt detta har varit.
Jag var i Karlskrona i måndags där jag fick en akuttid hos min dr på hud. Borrelia var det och är ännu för det har inte hjälpt fullt ut med antibiotikan. Sen har jag fått rosfeber i örat, pga såret däri, min trumhinna är sprucken så inte så konstigt att jag har så ont i. Jag fick en akuttid hos öronläkaren oxå där hon kunde konstatera detsamma och sen sätta in ännu en kur med antibiotika. Fick även göra ett hörseltest där man lätt kunde märka hur dåligt jag hör på det örat men när allt lägger sig så ska även min hörsel förhoppningsvis bli normal igen, blir kanske aktuellt med ännu ett hörseltest då för att se så det inte blivit några men.
Jag måste ha ett omslag på örat, kompresser och alsolsprit för att få ur bakterierna i såret och för att undvika nya.
Och sen är det då alltså antibiotika i tio dagar som gäller, ätter sen fortfarande kortisonen för att få ner svullnaden i ansiktet. Min mage gillar verkligen inte alla dessa mediciner men vad gör man?
I onsdags blev jag feberfri så nu ska väl det andra oxå ge sig med tiden.
Min dr ifrån Karlskrona ringer mig idag, kanske de då har fått svaren på de där glutenproverna.

Eftersom man inte får äta antibiotika samtidigt som järn kan jag inte heller nu få mina järninjektioner så mitt hb är fortfarande lika lågt, ja ännu lägre skulle jag tro då jag oxå haft mensen nu.
Så det dröjer en vecka till innan jag får i mig järnet, så jäkla typiskt för jag behöver verkligen det där. Är så fruktansvärd trött och gör just inget annat än sover känns det som.
Min yrsel har gett sig endel och mitt öra är lite bättre idag.
Ja det var en uppdatering ifrån mig.
Måste oxå bara skryta över hur fina vänner jag har, alla som tänkt mycket på mig nu och visat det i alla dess former, ni är bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0