Sista helgen

Vi jobbar på i vårt flyttkaos. Det går framåt och jag kan va evigt tacksam för de mina som ställer upp så mycket nu. Mitt är snart nerpackat och nu är det sista helgen vi spenderar i Hällevik. Känns såklart lite vemodigt men jag tror stenhårt på att det nya blir bra, bara det blir klart nån gång.
Christian sliter som ett djur och han har varit här nästan varenda dag för att hjälpa mig, fint det :) Så visst går det framåt. Till jul ska det va någotlunda klart då vi ska fira julen i det nya huset, Martina med familj kommer också hem lagom till dess. Ska bli otroligt trevligt att ha dem hemma lite, saknar dem så! Pojkarna deras har väl vuxit som gräs sen sist skulle jag tro.
Martina har varit snäll att hjälpa mig med julklapparna till pojkarna, jag lär ju inte kunna ut och handla direkt. Så det mesta i den vägen är klart, bara lite smågrejer kvar. Som tur var så hade jag sen långt tillbaka beställt endel klappar också, skönt nu när mitt knä kärvade.
Tänk att det bara är en vecka kvar till jul? Jösses vad snabbt det går!

I fredags var det avslutning för den kursen jag tog ist för praktik, socialt företagande. Den som blivit förlängt pga allt strul. Vi var i Karlshamn och fikade och åt middag på en mysig restaurang. Jag tog mig dit, hade jättetrevligt. Var skoj att se alla igen för min närvaro har ju sjunkt rejält sen jag vurpade, så länge sen jag träffade gänget där då. Men efter ett par timmar var jag totalt slut och efter den lilla trippen var jag inte människa alltså, inte klokt och med facit ihand skulle jag varit hemma för det tog rejält på mig och hela natten där var förstörd sen.
 
Benet bråkar alltså fortfarande mycket, sover hemskt dåligt och ont har jag. Ska till sjukhuset på fredag så får vi se vad det blir av det hela. Det är jättevsullet så kanske de måste tappa det igen. Och hela knät ser fortfarande ut att sitta fel. Helt snett hela knät liksom. Ska det ta sån tid? Men kanske de där lösa benfragmenten som fortfarande inte läkt också. Vad vet jag. Jag hoppas bara att jag snart kan börja stödja på det, kan ju inte ens kånka runt på lille Colin när han kommer hem :S
Och mina händer hade verkligen behövt slippa kryckorna nu. Får hoppas det hänt grejer sen sist  när ortopeden ska kolla det i veckan då.
 
Önskar er alla en fortsatt fin tredje advent! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0