Ortopeden

Jag var på Ortopeden idag där jag träffade en himla vettig läkare, skönt för just de är lätträknade enl mig.
Han undersökte mitt knä himla noga och jösses vad det gjorde ont när han var där och tryckte. Det är för tidigt att egentligen uttala sig riktigt om det nu då det bara är knappt två v sen olyckan. Det står ännu en hel del vätska i det så kanske det behöver punkteras en gång till, återstår att se för ska dit om två v igen.
Jag ag fick se röntgenbilderna, intressant. Han pekade ut knäskålen och visade sen vart just knäskålen satt när jag kom in på akuten, den hade flyttats en bra bit så inte konstigt att jag grät av smärtan. (Faktiskt sällan jag gråter av värk för har väl under året fått en hög smärtgräns men då gjorde jag det) Sen fick jag se de där avskavningarna, när knät hoppade ur led skavde det på vägen bort lite flisor från skelettet. Detta ska läka av sig själv, därför är det viktigt att jag inte belastar det. Får inte börja än på två v, sen får jag se vad dem säger nästa gång.
Sen har jag hört många säga, att när knät börjar hoppar ur led blir det lätt att det händer fler ggr, de här flisorna kan tydligen bidra till detta förstod jag idag. Skulle det i framtiden bråka mycket med mig kan man behöva operera det sa han idag men skönt att jag slipper det nu iaf.
Sen skulle jag linda det annorlunda för hela benet ska va lindat så de lade om det med fem bandage på mig.

 
Ja, det var det hela från dagens besök, tabltterna jag fick hjälpte bra och än har jag inte reagerat på dem, skönt det. Har man en läkemedelsallergi har man ju oftast flera så alltid lite lurigt med nya tabl på mig.
 
Utöver lasarettsbesök har jag idag haft dte super dupertrevligt med min kompis Hlen, myst en massa med hennes lilla nyfödda tös. Härligt och balsam för själen :)
Nu blir det en lugn kväll framför teven och så en räkmacka till det :)
Trevlig helg! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0