Kaos

Just ordet kaos är ett passande ett till mycket i mitt liv just nu. Flyttkaos, smärtkaos, julkaos och så lite snökaos på det då.
Rörigt är det just hela tiden, det blir ju alltid det i samband med en flytt och olyckan med mitt knä är verkligen en enorm taskig tajming.
Det går iaf på rätt håll men gud vad segt det är och eftersom detta då var mitt friska ben blir det himla jobbigt för mitt sen innan dåliga ben. Jag belastar ju enbart på det ännu och det märks för har så väldigt ont och så då handlederna och armarna. Ja, jobbigt att hoppa på kryckor trots man är van. Plus att när jag använt kryckor förut har jag oftast kunnat stödja och belasta endel men nu är det inte att tänka på. Bara att härda ut.
Och detta samtidigt som det då händer mycket runt mig, jösses vad grejer man samlar på sig. Flyttlådor blir det då en massa. Jag har såklart svårt för att fixa detta men i ett tidigt stadie på den här planerade flytten fick jag erbjudande om att få hjälp med min stuga, Christian har sen varit hos mig varenda dag typ och han är till jättemycket hjälp nu. Igår började vi att köra dit grejer, kändes bra men ändå lite vemodigt såklart.
Första gången i mitt liv som jag står helt själv på ett hyreskontrakt, skön känsla. Det är skrivet från första Jan men redan nu har vi tillträde, snällt för ser min chans att kunna få upp lite jul. Det där är ett bekymmer för mig, som jag älskar julen men nu är det ingen större mening att pynta, min stjärna hänger iaf uppe och adventsljustaken är framme.
 
Lägenheten kommer bli mysig, och trots att det bara är ett pentry där kommer det bli en stor skillnad jämfört med hur jag bott nu. Och så har jag då mina föräldrar i huset bredvid, det ultimata!
 
Det är så förbaskat retfullt bara att jag inte ens kan kånka en låda själv nu för som sagt så har jag mycket saker. Och mina föräldrar likaså, ett hus man bott i nästan 12 år blir det mycket i. Och ovanvåningen inne i huset är mycket av mitt också då det hamnade mycket där när jag flyttade hem igen.
Hujeda mej!

 

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja det är alltid jobbigt att flytta! Å ännu värre nu sånlart när du inte kan röra dig som du vill..varför skulle du gå o skada ditt friska ben då?? Onödigt Malin!! Det måste ju ge med sig snart <3 kramar

2012-12-12 @ 19:35:49
URL: http://Vimsmajan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0