Café Annorlunda

I lördags tog jag, Helen, Manne och våran kompis från Örebro, Kristian en liten Skånetripp.
Vi åkte till Pema, ett stort varuhus som främst inriktar sig på hobby, vilket vill säga att de har mängder av scrappsaker bl.a. Hittade lite av varje och framförallt lite födelsedagspresenter som jag var på särskild jakt efter.
Perfa!
Efter det åkte vill Café Annorlunda, åh vad jag gillar det där gemytliga fiket. Ligger nere i Österlen och är rätt vida känt för sitt något udda koncept, de har kakbuffé, betala 65 kr och ät så många kakor du vill. Då är utbudet sju sorters och så får man en hel kanna kaffe eller rårörd jordgubbsaft till.
Jag har varit där rätt ofta och har det numera som en liten sommartradition. Sist kunde jag dock äta alla sorters kakor men jag blev verkligen positivt överaskad då deras utbud av glutenfria kakor nästan var lika många, inte illa! Jag fick sex sorter och ett litet choklad ist för en sjunde sort. Jättebra och som allergiker är man verkligen inte bortskämd med att kunna få så mycket, inte behövde jag betala mera heller, allt glutenfritt är ju svindyrt annars.
Sen är hela fiket i riktig gammal miljö, supermysigt. Bortsett att vi fick sitta inne pga alla getingar, jösses vad det kryllar av dem nu. När vi gick till bilen blev Kristian (som gick precis jämte mig) stucken i ryggen, andra smällen för honom under sin vistelse här, den stackaren.
http://www.kaffestuganannorlunda.se/default.asp?pid=1
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0