"Barnvakt"

Idag är jag barnvakt till Nellie, en söt liten hund som då ägs av G :)
Han jobbar och då hon är en hund som lätt blir orolig (omplaceringshund) ryckte jag in för att hålla henne sällskap. Jag har varit här sen igårkväll vilket jag är glad för, för inatt blev det rätt mycket mardrömmar och då känns det genast bättre att kunna känna någon annans närhet :) Sover lugnare med nån vid min sida.

Så idag blir det bara en lugn dag, kan nog behövas då jag även idag har rätt ont. Tar jag av mina starka värktabl och vilar ett par dagar så brukar det sen igen kännas lite bättre så inga promenixer nu. Tror däremot att jag ska ge mig ut för att slänga mig i trädgården med en bok för solen skiner och frisk luft är ju ett måste :)

Vet ni förresten att Nellie och våran Bamse är ett kärlekspar? :P
De är supergulliga tillsammans och trivs med varandra, Nellie är rena lammköttet jämfört med våran gamla lufs men ändå ;) Häromdagen när de var hemma hos mig och hälsade på så skulle de båda två ligga på mattan under matbordet och Nellie kröp så nära Bamse hon bara kunde, så sött så! Hihi!
Ikväll ska hon få träffa sin fästman och han sin fästmö då det står hemmagjord pizza där hemma på kvällens schema:)

Ha en trevlig helg på er!
/Cornelia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0