Hemma igen

I måndags var det dax att åka hemåt igen, alltid lite vemodigt och såklart saknar jag de fina uppe i Sandviken alleredan.
Min lille pussgurka är ju bara alldeles underbar och såklart min syster och hennes sambo oxå <3
Jag tog tåget och började min resa halv ett, skulle sen vara hemma i sta´n kl åtta, 3 byten på vägen så inte så himla farligt...ja om sen tågen gått som de skulle vill säga.
X 2000 från Stockholm var försenat men så sa dem att vi som skulle med Öresundståget i Hässleholm ändå skulle hinna med, men blev inte så. Jag och ett helt gäng sprang fram till spåret och lagom tills jag hinner fram så kör tåget...Ingen kom med så gissa att SJ fick en massa svordomar där då, med all rätt! Går tågresorna någonsin som planerat liksom!? Tveksamt!
Ja i af så kom jag på att jag ist kunde ta ett tåg som skulle avgå en halvtimme senare men som dock bara gick till Kristianstad, alltså runt 5 mil hemifrån mitt. Men tog det då C var så snäll så att han körde dit för att hämta mig ist för i min stad som det var tänkt.
Så var framme där runt halv nio så hem kom jag :)

Och då i lagom mört skick, var helt slut! Var jobbigt på sträckan med X 2000 då han som satt jämte mig hade fördärvat sitt ben, han hade stort gips, skenor, kryckor och grej så när han väl kom på plats ville han inte flytta sig förrens i Hässleholm sa han och jag kunde omöjligt komma förbi hela hans invirade ben utan att han skulle behöva resa sig så jag fick snällt sitta still i si sådär fyra timmar. Har lite svårt för det där då jag lätt får ondare i mitt ben av att ha det böjt i sträck och inte är det plats att kunna sträcka ut det där i säterna.
Som tur är hade jag lite att tugga på och att dricka i min väska för jag kunde ju heller inte gå och handla när jag kände för det, ville inte besvära honom då det var så jobbigt för honom.
Men det funkade, var dock himla skönt när jag väl fick sträcka på mig!

Jag har verkligen haft det jätte trevligt på min semester och vi har hittat på lite av varje. En massa kul och att bara få vara med dem är stort då vi ju inte kan ses så ofta som vi egentligen vill. Och så var ju den dagen då jag äntligen fick träffa mina fina vänner Terese och Linda och deras barn ett superfint minne :)
Tänkte slänga in lite bilder på endel av vad jag hittat på :)

De söta gorillorna i Furuviksparken.

Även detta är en bild därifrån, var verkligen superfint där!

Fina lemurer

Schimpanser var det där också.

Linda, Terese och så lille Pontus

En riktigt posebild på en ståtlig kamel

Och så kommer det lite bilder från Jädraås, där vi i söndags var och åkte ånglok, det var verkligen en upplevelse det då. Jag har aldrig testat det innan så ett kul tillfälle att passa på.
Man fick åka en sträcka på sex km och så stannade det på typ halva vägen för en fikapaus, sammanlagt tog det en och en halv timme.

Ett imponerande stort lok, dock inte det vi fick åka med :P

Rök och visslade om det, precis så som det ju ska :) Det var detta vi åkte med.

Var ett par såna här små söta stationer längs vägen, där det satt stora nallar för att vänta på tåget :)

Fick se hur det gick till när de skulle vända loket på en stor snurrplatta.
Ja att åka där var då helt klart en härlig och fin upplevelse :)


Kommentarer
Postat av: Terese

Så fina bilder! Kul att du har haft det så bra på din resa, hoppas att du nu har återhämtat dig.



Och det verkligen superkul att få träffa dig!



Kram

2011-07-20 @ 16:06:33
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0