Krasslig

Vaccinet jag igår tog har visat sig nu då jag igårkväll fick hög feber och var allmänt hängig.
Tänk vad konstigt att det kan visa sig så snabbt, man kan ju bara undra vad det egentligen är de sprutar in :s
Jag var också så väldigt trött så jag ansåg mig inte ens orka ha hand om min lille pluttefis inatt, då är det rätt illa men jag ville bara få sova riktigt och jag gjorde faktiskt det hyfsat iaf, sov alltså. Fick upp inatt och ta Alevdon då jag var helt kallsvettig och sådär men somnade om igen och sov ända till vid nio imorse, vilket är riktigt länge för att vara här hemma då jag fortfarande annars vaknar i gryningen utan att kunna somna om när jag sover hemma.
Så min brorson fick ist kura med sin farmor och farfar och jag får satsa på att ha honom en annan gång, eftersom hans föräldrar jobbar som de gör så är det rätt ofta han behöver sova borta, finns ju inget nattis här men tror nog ändå de helst hade velat ha honom som hos nån av oss :)

Idag är jag fortfarande febrig och lite smått krasslig, är så mör i hela kroppen och har ont här och där och är helt slut. Detta är ju en rätt normal och vanlig reaktion på sprutan just då jag vet många som blev likadana förra året men detta är ju så typiskt då jag just blev bättre i mitt mående. Men jag tar såklart hellre detta lindirga än en lunginfl t.ex så jag hoppas då att det stannar vid detta "lilla".

Förresten på tal om nåt helt annat nu; är det nån mer som har strul med att lägga in klipp från Youtube på blogg.se? Det funkar inte för mig fastän jag gör precis som man ska, det funkade förra veckan ju men nu går det bara inte vilket är lite skumt.

Nu är det kanske läge att få på sig lite riktiga kläder, sitter fortfarande i min pyjamas jag :)
Ha en bra torsdag på er!
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Terese

Typiskt att du skulle bli dålig av vaccinet, men som sagt det är ju ganska vanligt. Filippa blev dålig hon också och själv fick jag feber på kvällen men det var borta dagen efter. Mamma däremot blev liggandes i flera dagar efteråt. Får hoppas det blir bättre snart, skönt att du fick sova ganska bra inatt i alla fall.



Jag har faktiskt inte provat att lägga ut youtubeklipp på ett tag så jag vet inte om det funkar här. Tycker blogg.se krånglar ganska mycket överlag, trist.



Hoppas du får vila ordentligt idag nu, tack förresten för att du ordnade bröstpumpen åt mig. Känn ingen stress att få iväg den. Är som sagt några veckor kvar tills jag behöver den :-D



Kram på dig

2011-01-27 @ 11:48:05
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Linda

Typiskt som sagt att du skulle bli dålig av sprutan, men som du skriver så är det ju vanligt. Tycker de flesta som tagit sprutan har blivit lite krassliga, Felicia blev det på kvällen, samma dag hon tog den.



Typiskt när lilla fisen skulle sova hos dig, vet ju hur mysigt du tycker att det är. Men behövs det rätt så ofta så kanske det kan bli snart igen? :)



Kram

2011-01-27 @ 15:38:04
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0