Uppretad!

Igår fick jag reda på vilken det är som kommit med alla de här rykterna/anklagelserna m.m om mig. Och de misstankar jag länge haft blev sanna. Det är alltså en kille jag för ett par år sen stod väldigt nära, vi var tillsammans i många år, var förlovade och bodde ihop. Han blev rätt galen när jag gjorde slut då han inte alls ville samma eller tänkte som jag där...Vi har sen dess inte pratat med varann, jag har inte velat ha nåt alls att göra med honom.
Jag vet då att denna är väldigt pratglad av sig och har som sagt haft mina misstankar länge. Jag har bara typ rist av mig allt jag hört innan men nu kan man inte kalla det hela för lite allmänt skvaller för det är riktigt grova saker och blir då ist förtal.
Så nu när jag fick ett namn att gå på och ja, jag kunde vara helt säker på att det var rätt, då ringde jag helt enkelt upp honom.

Kändes lite si sådär då det som sagt är ett par år sen sist men han kopplade mig direkt och sa att det var en trevlig överaskning...Hmm, han ändrade uppfattning om trevlig sen...haha!
Jag sa rent ut vad jag hade på hjärtat och frågade honom vad han håller på med. Jag är en sån som kan gå på hårt när det väl gäller och det forsade alltså bara ur min mun, han körde då med klena bortförklaringar, som t.ex att han bara bryr sig om mig för vi har ju dock haft ett liv ihop, att han hört endel och liksom bara pratat om det för min omtankes skull eller nåt osv osv...Det var bara ren patetisk smörja jag fick till svar och han hade tom mage att minsann göra klart för mig hur olycklig han är med den fru han idag har, kan jag bry mig mindre?! Det svarade jag faktiskt med och fick då höra hur kaxig jag är...haha! Men hur kan han lixom?! Och vad tror han?!
Ja, jag blir bara inte klok på endel människor och jag har då haft denna medvetet i mitt liv sådär länge och mycket...hmm ja jag fick ju mina ögon till slut men ändå. Förstår inte hur jag kan dra mig till alla puckon!

Jag gjorde iaf klart för honom att jag inte vill veta av nåt mer snack från hans sida och att jag inte drar mig för att anmäla det till förtal om jag gör det, jag om nån vet ju att polisen inte gör så mycket men låter ju iaf bra att säg sådär :P Och förhoppningsvis tar han nu till sig lite!
Han frågade mig tom med om han kan få prata med mig om han nu vill höra fortsättningen på denna röra men det är då inget jag nappar på!

Ja jisses vilka tokiga människor det finns. Jag blir så arg på sånt här, visst vet jag och de som bryr sig på allvar om mig hur det hela ligger till så inte ska jag lägga nån energi på sån här gojja men som sagt, är inget kul att höra och jag kan ju tycka att jag har tillräckligt ändå.
Nu återstår det då att se om det hela avtar, jag hoppas verkligen det!

Jag kom på att det är sån här jag behöver va i rättegången för jag kan då verkligen tala för min sak och låta väldigt säker, hade endel som lyssnade lite sådär just för att minimera risken om att sen få höra att jag sagt nåt jag inte sa och så. Ja jag litar då inte på honom!
Och de blev lite impade av hur jag kunde men har man mål i mun så har man ju :P
Så jag ska jobba på att vara likadan sen när det gäller HONOM, dock går det ju inte att jämföra dessa killar direkt men ja, ni förstår nog vad jag menar.
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

ja jag undrar då också hur du kan dra åt dig alla puckon C?? Men bra att du fick svart på vitt att det var han så du kunde skälla lite :) bra med mål i mun ibland :)klappa dig själv på axeln

Kramar

2011-02-06 @ 20:46:49
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Terese

Men gud vad bra att du fick reda på detta och skällde ut honom rejält. Jag hoppas att han nu fick sig en tankeställare och slutar prata massa skit. Jag tror faktiskt du kommer klara dig utmärkt på rättegången, du har verkligen det där GO i dig och när det väl gäller tror jag du blir "farlig". Även om du själv kanske inte tror det just nu....jag tror på dig alla fall gumman!



Kram

2011-02-06 @ 23:40:14
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0