Trött

Jag går fortfarande runt som lite i en sorts dvala, är så lättad och glad men kan liksom knappt smälta det här slutet. Men vilket gott slut sen då, visst är det som en saga med lyckligt slut Linda H, känns bra att kunna relatera till det nu ist för en dålig skräckis som jag gjort innan.
Sa direkt efter samtalet imorse att jag blev så mycket lättare hela jag, helt fantastiskt! Och visst känns det allt som jag idag svävar fram :)
Hela dagen har min telefon gått varm, alla de som idag hade planerat att finnas för mig för att plocka upp mig efter en dag i rätten ville ju nu ist "fira" med mig, härlig vändning som alla med mig gillar!
Sen har det också varit ett långt samtal med kvinnojouren, är tacksam för min fina kontaktperson där som stöttat mig så mycket. Nu kan jag verkligen gå vidare med allt detta på ett helt annat sätt, ett bra sätt som kommer få mig att må så mycket bättre för nu kan det bara gå framåt. Ska fortsätta att ha kontakt med de på KJ ett bra tag till för 3 år med en psykopat i hasorna sätter helt klart sina spår.

Jag blev oxå extra glad imorse när jag fått det här samtalet för snabbt kom jag ju att tänka på att underätta min kompis G, han som ligger på sjukhuset. Kändes toppen att kunna ge honom en så här glad och bra nyhet för jag vet ju hur han grubblat på detta och hur orolig han varit för mig...Han blev så lättad och fann inga ord, precis så som alla andra runt mig idag reagerat :)
Kändes såklart extra bra som sagt att kunna säga detta till honom för han om nån behövde en bra nyhet och han var rejält involverad i själva rättegången också ju, jag vet att det hade stört honom så om jag nu blivit fälld för den där misshandeln nu när han inte kunde vittna. Han drömde tom mardrömmar om detta inatt den stackaren så ska bli skönt att få prata ut riktigt med honom imorgon, önskar bara också att han kunde fira mer i det hela men är ju bara till att acceptera ödet.

I alla känslor jag upplevt under hela dagen har jag också varit grymt trött, sov ju verkligen knappt nåt inatt så har ett par ggr under dagen lagt mig och försökt sova, endel ggr har jag gett upp just för att mina tankar varit ett enda virrvarr och dels har då som sagt min telefon gått varm, bara positivt förstås men det har ändå spräckt mina planer om den där sömnen jag behövde.
Satte mig sen vid kaminen där jag stortrivs och absolut idag då jag alltid är mer frusen när jag är trött och somnade alltså rätt upp o ner där på stolen...Haha, snacka om att va trött då då :P
Min mamma hade också en teori om att det nu lär ta ut sin rätt då mina spänningar av all psykisk press släpper mer och mer, ligger säkert nåt i det.

Så nu ska jag hålla mig vaken ett par timmar till sen är det jag som tar en sömntabl och jag misstänker att det sen inatt är en rätt klubbad Cornelia som kommer sova som aldrig förr :) Men måste ju tyvärr upp rätt tidigt imorgon, hade säkert sovit runt annars så kanske lika bra.

Jaja, nog med svammel nu!

Ska bara passa på att än en gång tacka alla de fina som stöttat mig i detta och som idag visat sin fina omtanke. Uatn er hade HAN verkligen knäckt mig helt så tack, ni är bäst <3
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja såklart allt kommer komma efter nu. Alla spänningar som du haft i 3 hela år!! :o De försvinner ju inte bara..sov sov sov när kroppen säger att du behöver, det är den bästa medicinen.

sen en till sak..du kan när du känner för det börja blogga "öppet igen" <3 bara en sån sak!

Kramar

2011-02-25 @ 13:25:27
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Gösta

Vi tänker på dig =D

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

A & A <3

2011-02-27 @ 14:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0