Inte som planerat

Idag skulle jag och D ha sista mötet med våran advokat innan rättegången på torsdag men så har advokaten gått och blivit magsjuk, likaså åklagaren så nu blir det inget av mötet idag. Jag HOPPAS verkligen att de är friska igen till på torsdag så det inte skjuts upp igen. Vill ju bara slippa eländet nu så jag kan gå vidare och börja leva!
Som om det inte vore nog fick jag imorse reda på att G (som är mitt huvudvittne till misshandeln jag är åtalad för) ligger på sjukhuset. Jag träffade honom i fredags och reagerade direkt på att han inte var sig lik, han såg riktigt sjuk ut och jag vet att han inte mått så bra den sista tiden så är orolig över honom. Och då inte bara för att han är mitt vittne såklart utan han är en riktigt fin vän till mig. Han är ett enormt stöd i allt detta med HONOM.
Nu hoppas jag verkligen att det inte är allvarligt och att han snart repar sig, dock låter det inget bra :( 
Håller tummen stenhårt för dig G och HOPPAS verkligen på bra resultat av allt som idag ska göras då. Du finns i mina tankar!

Så min dag blir inte som jag hade tänkt mig.
Och nyss fick jag göra en trist insats pga min katt. Holmfrid kom in på altanen med en fågel i munnen, en fågel som fortfarande levde. Fy så hemskt, jag fick ju döda den lille krabaten och på så vis bespara den mer lidande men gud så hemskt det var! Höll på att spy tror jag bestämt!
Holmfrid fick sig en känga, tycker inte om när de tar fåglar sådär! Så det fick han veta då jag gormade på honom!
Grannen klagade för lite sen på att pinglorna jag har på dem retar hennes hund men jag tycker minsann de ska ha pinglor just för att försöka undvika sånt här, hjälper ju dock inte alla ggr.
/Cornelia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0