Håll i hatten!

Jag slocknade tidigt igår då jag var totalt slut efter föregående natt. Jag fick oxå ta sprutor för mina lungor igår vilket såklart bidrog till min trötthet, annars har jag sluppit det sen i helgen men går lite fram o tillbaka ännu.
Iaf sov jag kanske runt halv elva och vaknar sen av att jag hör så mycket otäcka ljud pga att det stormar, då är klockan nästan två...Ligger och jobbar så på att somna om, skruvade upp musiken extra högt men det viner så grymt i knutarna här när det blåser såhär mycket. Gamla hus har ju en förmåga till att låta en massa och jag som är så mörkrädd nuförtiden gillar inte det här alls. Blir en massa skuggor av träden jag har precis utanför och jag är verkligen på helspänn här hemma än.
Så jag kunde bara inte somna om, så jobbigt! Jag fick sen ett sms av en kompis som anade sig till min vakenhet och då han heller inte kunde sova så ringde han upp mig, skönt att ha nån att prata med när jag är sådär drygt nojjig! Vi har lika lätt för att prata och när man är trött, nyvaken och allt kan det liksom bli lite hur som helst så fick en massa goda grin :P

Jag traskade sen upp för att köra igång kaffebryggaren och då lyset blinkade oroväckande gjorde jag en hel kanna, strömmen har gått här lite till och från hela natten så jag tänkte rätt där och även med alla ljus jag hade att tända direkt. Men vilket läge att även strömmen ska gå när jag sitter här och är så mörkrädd. Det där är egentligen rätt löjligt och jag är arg på mig själv för jag är så himla rädd, har ju aldrig varit mörkrädd förr och nu är det extremt :s

Ja sen har jag då vankat här hela natten, druckit kaffe, eldat och pratat med flera kompisar, många som inatt haft en dålig natt och mycket pga blåsten. Så jag har ju iaf inatt haft sällskap på sätt o vis :)

Har en känsla av att jag idag får en låång och jobbig dag. Jag ska vara hos min advokat kl två och får sen va där ett par timmar, mycket att prata om men vill dit då jag har så många funderingar kring allt praktiskt nu.

Min sömn är verkligen avig nu och det är tom så illa att jag funderar starkt på att kanske ändra uppfattning om att ta sömntabl som läkarna varit på mig om. För hur ska jag orka nästa vecka utan att sova? Redan nu är det då pga för mycket grubbel och fastän jag pratar med min kontaktperson på KJ så är det ju en massa att fundera på och värre lär det ju såklart bli under rättegången. Men sen är jag så anti tabl och jag äter redan alltför många så det är svårt det där. Har jag å andra sidan klarat att sova utan nåt nu de här åren HAN hållt på så känns det illa att behöva börja nu :s
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken tajming av kompisen att messa/ringa just den här natten när du hade det extra jobbigt med mörkret. Underbart att läsa att du har så fina vänner C.

Lycka nu till hos advokaten, då ska vi iväg samma tid, jag ska vara hos BM kl 14jag med.



Kram

2011-02-08 @ 12:09:06
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0