Tema, dag 2; min första kärlek

Ja som ni säkert alla vet så finns det många sorters kärlek- Men när jag nu ska göra denna utmaningen så tänker jag på min första kärlek till en pojke.

När jag växte upp så bodde vi i radhus och vi hade en superbra kontakt med de flesta grannarna, har faktiskt på vuxna da'r insett att det är lite ovanligt för det var verkligen en kontakt i sig :) Trevligt!
Iaf var där en pojke jag snabbt fick kontakt med, våra föräldrar umgicks mycket så var väl genom dem. Han hette Robin och var två år yngre än mig. Vi lekte jätte mycket tillsammans och hade följe till skolan. Jag var alltså vid den här tiden runt kanske tio år. Till slut erkände då Robin att han inte bara ville vara kompis med mig utan att han ville ha mig som sin flicka, han sa faktiskt just så och självklart ville jag bli hans flicka :) Vi var ju konstant tillsmamans och var bästa kompisar så att vi sen blev kära gick kanske inte att undvika :)
Vi var tillsmamans i hela 3 år, en mindre evighet i den åldern ju! Och vi var varandra trogna, hihi. Vi stod och väntade på varann efter skolans slut då vi ju inte hade samma tider eftersom han var yngre. Men vi ville inte gå hem utan den andre. Kärlek det! ;)

Kommer ihåg när vi skulle pussas för första gången, vi tyckte båda att det liksom var på tiden men plötsligt blev vi lite blyga för varann, fick tom dra ner persiennen i hans rum så ingen skulle se oss. Oj som det pirrade i magen då! Efter den där första pussen blev vi mer bekväma och pussades en hel del, tror faktiskt det egentligen var lite mycket för den åldern men som sagt var vi ju så kära :)

Men så kom då jag upp i lite högre klass och blev intreserad av de pojkar i min egen ålder så en dag fick jag helt enkelt göra slut med Robin då jag var lite mer inne på en kille i min klass. Kommer fortfarande ihåg hur ledsen han blev men det gick över och vi fortsatte att vara bra vänner. Jag blev sen ihop med en annan och då var Robin lite sur på mig men så ordnade jag ihop honom med en annan flicka i hans klass så det löste sig :)

Hihi, kul att minnas tiibaka!

Sedan flyttade vi till en annan by så jag och Robin kom ifrån varandra, fast vi träffades fortfarande endel genom våra föräldrar i många år men sen rann det ut i sanden.
Jag vet dock fortfarande endel om honom då ju det inte är så stort där jag bor :)

Jag hoppas att även han idag lever ihop med nån bra flicka! :)
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Terese

Hihi...så mysig berättelse. Det var riktig kärlek det att stå och vänta på varandra efter skolan sådär! :-D



Ja mina föräldrar berättade väldigt tidigt för mig att jag var adopterad, vilket jag är tacksam över. De har varit noga med att jag har vetat och hur allt gick till också.



Jag tror jag läste att du haft migrän idag? Jag hoppas du känner dig bättre nu!



Kramar

2010-11-29 @ 22:27:14
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Linda

Gullig historia det där med du :) Å jag som tyckte jag hade ett långt förhållande på 1 år! Du slog det med hästlängder du ;)

Hihi, vad jag skrattade när du skrev det om persiennerna, kändes det mindre pinsamt då kanske? Hihi..



Just IDAG ska Felicia fråga chans på just en Robin ;) tänk om man fick gå tillbaka till den där åldern ändå..Kramar

2010-11-30 @ 09:16:38
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0